4027
Sök

Köpråd: Volvo 940 tdic orginal?

42 Inlägg
16 december 2015
Trådstartare
#21
Fan ni kan ni grabbar! det var detta som var en stor del av mitt inlägg!, vart och vilka bra sidor man kan hitta på!

Och jag håller med om d24orna, pysslar man om dom så funkar dom.

Forummoderator
18 092 Inlägg
16 december 2015
#22
turbo98 skrev:
Hybridsmurfen skrev:
turbo98 skrev:

fränt men hur sker själva "importeringen" smile?

denna t.ex verkar lågmilad och fräsch för småpengar jämfört med sverige

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai … geNumber=1

Gudars skymning! En sån fin tdic för kaffepengar, man kan pruta med tyskar men räkna inte med stora belopp. De är lite mer bundna vid priset.

Ska du importera en bil så gäller följande:
- Fahrzugsbevis ska finnas i original. Utan detta går inte bilen att regga Sverige. Deras motsvarighet till reg-bevis.
- Du och säljaren får ta en tripp till deras "vägverket" där du får nya exportskyltar och köpa en försäkring. Räkna med 2000:- för detta. De brukar sällan prata engelska så se till att säljaren kan följa med. Räkna med 3 timmar.
- Du måste ha giltigt pass.
- Väl hemma så ringer du transportstyrelsen och förklarar läget. Du får då tillfälliga skyltar och de ser ut såhär som på vår husbil vi tog hem för ett antal år sedan:

http://www1.garaget.org/gallery/images/90/89434/89434-e7843f3be7f92b0648f1311584dfa58d.jpg

Sen beställer du en Registeringsbesiktning. cirka 1200:- Sen är det klart.

skapligt enkelt och billigt att ta hem från tyskland alltså smile

Ja. det är ingen raketforskning. Jag har lyckats 100% Av gångerna... Men tar du hem en bil som inte är EU-godkänd blir det lite knivigare. Bromsintyg & avgasintyg är det inte alla tillverkare som lämnar ifrån sig frivilligt. Men en tdic borde inte vålla problem.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!


Sök