3547
Sök

Bilen startar inte opel corsa b

29 Inlägg
2 januari 2016
Trådstartare
Det kan väl inte hänt när jag skruvat bulten för hand? Gick ju att skruva fast den igen när jag haft lös den hmm

29 Inlägg
4 januari 2016
Trådstartare
Ingen som kan hjälpa mig snälla hmm   reda ut lite va som kan ha orsakat detta och om det går att lösa på nått sätt? Tack på förhand

2 329 Inlägg
5 januari 2016
Ser ut som att du dragit av skruven och att resten sitter kvar i vevaxeln, har aldrig hört att det hänt någon gång, jag gissar att den dragits åt för hårt vid senaste kamremsbytet och på så sätt försvagats, du får försöka borra ut skruven, går det inte får man byta vevaxel/motor

Kommer tyvärr inte på någon bättre lösning hmm

352 Inlägg
5 januari 2016
Ta en dremel och gör en litet spår och se om du kan få ut bulten med en platt mejsel, behöver inte alla gånger sitta som berget för det gått av.

Frågan är ju hur ventilerna mår..?
Om det nu inte direkt funnits drivning till kammen. Inget du tänkt på när du gjort startförsök om det låtit som motorn gått med lite motstånd? Eller om kamrems drevet hållt kvar hela tiden tills nu när du hitta detta..!?

296 Inlägg
6 januari 2016
Enklaste lösningen är nog ändå att köra bilen på skroten och skaffa en Golf istället.

7 454 Inlägg
6 januari 2016
3milius skrev:
Enklaste lösningen är nog ändå att köra bilen på skroten och skaffa en Golf istället.

Ur askan i elden.sad

29 Inlägg
9 januari 2016
Trådstartare
Xebers76 skrev:
Ser ut som att du dragit av skruven och att resten sitter kvar i vevaxeln, har aldrig hört att det hänt någon gång, jag gissar att den dragits åt för hårt vid senaste kamremsbytet och på så sätt försvagats, du får försöka borra ut skruven, går det inte får man byta vevaxel/motor

Kommer tyvärr inte på någon bättre lösning hmm

Men jag kunde ju både skruva loss och in den igen eller så kändes det bara som det. Men ska inte drevet sitta fast på veven för bulten håller väl bara remskivan? För det saknas gods både på resterande del på vevaxeln och på drevet saknas metall .

29 Inlägg
9 januari 2016
Trådstartare
Polaren skrev:
Ta en dremel och gör en litet spår och se om du kan få ut bulten med en platt mejsel, behöver inte alla gånger sitta som berget för det gått av.

Frågan är ju hur ventilerna mår..?
Om det nu inte direkt funnits drivning till kammen. Inget du tänkt på när du gjort startförsök om det låtit som motorn gått med lite motstånd? Eller om kamrems drevet hållt kvar hela tiden tills nu när du hitta detta..!?

Remmen har snurrat och bilen har ju puffat till och gott i gång vid ett tillfälle men dog snabbt.

29 Inlägg
9 januari 2016
Trådstartare
3milius skrev:

Jag köpte nyss en golf och den är på väg till skroten efter motorhaveri 😉

29 Inlägg
9 januari 2016
Trådstartare
torsen skrev:
3milius skrev:

Ur askan i elden.sad

smile

296 Inlägg
9 januari 2016
b-u-hamn skrev:
3milius skrev:

Volkswagen slutade tillverka bilar 1992 och började producera avföring istället.
Har du en tidigare bil än så är det handhavandefel. Att din pre-93 Golf gått sönder säger mer om dig än om bilen.

29 Inlägg
11 januari 2016
Trådstartare
3milius skrev:
b-u-hamn skrev:
3milius skrev:

Volkswagen slutade tillverka bilar 1992 och började producera avföring istället.
Har du en tidigare bil än så är det handhavandefel. Att din pre-93 Golf gått sönder säger mer om dig än om bilen.

En 95a smile

296 Inlägg
12 januari 2016
b-u-hamn skrev:
3milius skrev:
b-u-hamn skrev:

En 95a smile

Ja precis. Inget konstigt där. Köp en bil nästa gång.

Sök