3514
Sök

Hur mycket klarar ett icke öppnad b200ft block av?

86 Inlägg
7 januari 2016
Trådstartare
#1
Hejsan.
Sitter på en 945 Polar -96. Sitter en b200ft i den och till sommarn ska jag börja mitt projekt, tanken är att jag ska landa mellan 250-300hk. MEN är nyfiken på hur mycket blocket klarar av utan att öppna upp den. Hur många bar kan man ladda utan problem (ska givetvis på med större turbo än org) ? hört att den ska vara mer tålig jämför med b230ft pga tjockare block. smile
tacksam för alla svar

//matte

86 Inlägg
10 januari 2016
Trådstartare
#2
ingen som har nån aning om hur många HK eller nå blocket klarar av?

5 686 Inlägg
10 januari 2016
#3
Det är ju egentligen inte laddtrycket som dödar motorer utan effekten.

Kan ha fel, men har för mig alla B200or är baserade på den klena B230in.

Men 250-300hk borde den hålla för iaf, se bara till att ha stenkoll så den inte spikar.

Om/när motorn rasar är det ju bara byta, en B200/230 kostar inte många kronor och man byter den på en helg utan bekymmer.


86 Inlägg
12 januari 2016
Trådstartare
#4
simlar skrev:
Det är ju egentligen inte laddtrycket som dödar motorer utan effekten.

Kan ha fel, men har för mig alla B200or är baserade på den klena B230in.

Men 250-300hk borde den hålla för iaf, se bara till att ha stenkoll så den inte spikar.

Om/när motorn rasar är det ju bara byta, en B200/230 kostar inte många kronor och man byter den på en helg utan bekymmer.

Ah okej det är så pass, tack för infon smile
OM den rasar så lär det garanterat bli en 230 ^^

786 Inlägg
13 januari 2016
#5
Så slänge du inte har den å spika något är nog 300hk mest du vill ta ut med de stakarna.

Det staten inte tjänar på är olagligt.
Ljuger man för staten så är det ett brott, ljuger staten för oss så kallas det politik.
Volvo 240 projektet! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=276361
Volvo 245 Projektet! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=282813

22 Inlägg
20 januari 2016
#6
B200FT har mycket mindre borr. 88,9mm istället för 96mm som B230FT har. B200FT blocket klarar mycket högre laddtryck pga tjockare cylinderväggar. Det är stakar och kolvar som kommer ryka först.


Sök