Dags för lite korrigering i beskrivningen igen! :) Nu när bilen börjar bli klar utvändigt så börjar jakten på bättre fitment! Samt att det börjar bli dags att kolla över motorn för lite mer prestanda än original, håll tillgodo så... Visa mer
Nej, jag kan fan inte sälja den! Haha för mycket tid och pengar nedlagt så beställde nya bromsskivor bak igår, kommer idag! (Speedparts, levererar) ska iväg till firman idag också, de kommer väl undra vad fan jag håller på med men that's life! Har lite lackeringsjobb jag ska fråga dem om, (bägge skärmarna fram och bakstöten) när bilen ändå är på plats! Sedan blir de rekond på detta!
Inte testat själv, men kan ju bara tänka mig att de slipar ner mer på beläggen då det är ett "jack" som i sin tur sliter mer.. så inte helt förvånad om det dammar mer
Meningen med slitsar är ju att de ska hyvla belägget så de har en fräsch friktionsyta. Så att de dammar mer är ju naturligt när man kör med slitsade bromsskivor.
Tacka fan för det, du har ju tankat 95!
NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY
Inte testat själv, men kan ju bara tänka mig att de slipar ner mer på beläggen då det är ett "jack" som i sin tur sliter mer.. så inte helt förvånad om det dammar mer
Mr_Lööf skrev:
Meningen med slitsar är ju att de ska hyvla belägget så de har en fräsch friktionsyta. Så att de dammar mer är ju naturligt när man kör med slitsade bromsskivor.
Jaa men dåså! Tänkte mest om de var mina originalbelägg som inte gillade slitsade men då är det ju lugnt!
Sorry att det inte händer något.. Försöker hinna med semester, lägenhet och bil.. Ungefär i den ordningen! Men ska försöka få på coilsen i bak denna veckan iaf!
Menar du i projekttråden eller bara bilen? Menar du bara bilen är de väl bara att lägga den bild du vill ha först har jag för mig!
Haha jag får inget att fungera på bilden till "bilen" projekttråden fungerar men inte den andra! :p
Klicka på din profil, mitt på skärmen där det står "Bilar" så borde du se din bil. Under så finns det en text "Ändra / Lägg till bilder och information" Sen lägger du den du vill ha som visningsbild först
Menar du i projekttråden eller bara bilen? Menar du bara bilen är de väl bara att lägga den bild du vill ha först har jag för mig!
Haha jag får inget att fungera på bilden till "bilen" projekttråden fungerar men inte den andra! :p
Klicka på din profil, mitt på skärmen där det står "Bilar" så borde du se din bil. Under så finns det en text "Ändra / Lägg till bilder och information" Sen lägger du den du vill ha som visningsbild först
Fick de inte att fungera så jag raderade och ordnade istället! Tack ändå!
Fick monterat på fjädrarna och höjdjusteringen i bak Idsg! stötdämparna fick jag inte loss så får ta de nästa service! men JÄVLAR vilken skillnad de blev på väghållningen att få ned bilen lite och ha nya fräscha grejer runt om! nu får de sätta sig några dagar så får jag gå på och justera lite sen, är lite ojämn just nu!
Fick förövrigt en tid för att laga fronten, 15:e augusti.. men men vad ska man göra i semestertider!
En bild med coils på runtom, ska upp lite bak och ned lite fram! Gummi mot skärmkant! Man ska se gummit! sedan får vi se, kanske får bli lite högre och bättre fitment senare!
Just nu är de trögt.. Vet inte vad jag ska hitta på, behovet av spacers bak har ökat då jag sänkte den så nu sitter de i hjulhuset iaf.. Borde Gö över bilen med en ny runda med rubbing och alla steg men känner inte att jag orkar, bilen kanske kommer ut för intresse om ett tag, inte bestämt mig än..