Och äntligen är det snart dags för bil efter att ha pumpat runt i epan i snart 3 år. Har vart en underbart rolig tid men äntligen är det dags för personbil. Bilen jag köpt som ska få smaka lite modifieringar är en BMW e91 320d -07. Denna bil kommer bli min bruksbil när jag tar körkort, men min teori är att bilar är till för att köras och då menar jag inte på trailer. Så kommer inte ta så mycket hänsyn till att det kommer vara min bruksbil utan bara göra min grej och bygga så som jag vill ha det. Får bli någon kombination mellan design och funktion.
Bil med effekt kommer att bli ett projekt senare i livet. Detta projekt kommer handla om design och utseende eftersom den ska användas i vardagen och jag fortfarande pluggar. Motivation och tid finns det gott om men den ekonomiska biten kommer som vanligt vara det som hindrar. Men ska göra så gott jag kan
Nu till en del planer jag har:
Luftfjädring
Fälgar, som jag redan har dock
Lacka om front pga skador
Foliera taket svart
Tona rutor och lyktor
Byta till facelift baklucka
Integrerad ipad i instrumentpanelen och stereo i handskfacket
Något bättre ljud än orginal
Skinninreding
Angel eyes
Kan säkert tillkomma något mer längs vägen men det där var väll det som jag har planer på. Eftersom som jag blir 18 den 9:onde maj så ska bilen stå klar tills dess. Men att hinna med allt på listan tills dess är nog svårt. Men kommer börja med luften och att få fälgarna att sitta fint samt lite lättare grejer som toning och foliering av taket.
Här kommer lite bilder:
Precis hämtad från bilfirman.
Togs direkt in i garaget.
Bild på fälgarna innan dom fick gummi i våras
Här satt dom på epan när jag var på sverigeträffen i sommras, tog för övrigt hem people's choice där
Här provmonterades fälgarna.
Såg ut så här när jag senare tog ut den och fotade lite.
Och slutligen lite grejer till luften. Bälgarna kom nyligen och ventilhuset hoppas jag kommer i nästa vecka.
Tack och hej så länge!