Tjenare!
Har under 2 veckors tid haft en bil till salu som jag köpt av en kollega då denne inte hade någon plats att ha bilen på. Bilen skulle jag sälja i befintligt skick då jag varken hade tiden eller lusten till att fixa denna. Ville bara hjälpa kollegan med att få bort den helt enkelt.
Idag kom det en spekulant för att kika på bilen, det enda kända felet var att halvljusautomatiken endast fungerade som det skulle på en utav lyktorna. Spekulanten testkör bilen och kommer tillbaka utan några som helst anmärkningar att ge mig men frågar om det är okej att denna tankar bilen några liter och far på verkstad för att kolla vad det ska kosta att fixa halvljusautomatiken. Jag ser inte detta som ett problem och fotar körkortet innan det att denne far och går in igen för att vänta på besked.
Efter ungefär 10 minuter får jag ett samtal från spekulanten "Hej! Styrleden behöver bytas, sidoblinkers fram lyser i fel orange färg", i denna stund avbryter jag och frågar om verkstaden har kikat dessa fel åt denna människa varpå jag får till svar "nej, jag for till besiktningen och dem tyckte att det ändå var dags att kontrollbesikta bilen. Dock så får du ombesiktning på bilen så du kan inte räkna med att jag tänker betala de som du begärt, men för att vara snäll så bjuder jag på kostnaden för besiktningen".
Så här står jag, med en bil som har ombesiktning trotts det faktum att sista besiktningsdag är sista maj.
För mig känns detta som ett jävligt skumt beteende hos en köpare och tror aldrig någonsin att jag varit så arg någonsin förut. Jag hade ju som tanke att sälja bilen, och då hon inte var den enda som hört av sig hade det heller inte varit ett problem om hon bara farit till verkstad som hon sagt och fått ett prisförslag.
Nu måste jag alltså åtgärda de fel som hittades, betala för besiktning när jag är klar för att sedan hitta ny köpare sålänge ingen av de andra som hört av sig fortfarande är intresserade.
Vad tycker ni om detta? Vad bör jag göra, finns det något fel i det hon gjorde? Förväntar hon sig att jag hade tänkt betala för en besiktning jag inte begärt?
Hjälp! /En arg grabb