Då har min Megane börjat skvätta ur sig olja från nåt ställe som jag är osäker på. Själva blocket (motorn) ser relativt ren ut men däremot på högersidan av motorn sitter något som roterar när motorn är igång och jag tycker mig se att det på tomgång tränger ut ytterst lite olja men då jag pendlar 22 mil t/r dagligen så skvätter det ner ordentligt i motorutrymmet.
Min okunskap säger mig att något saknas på bilderna, något "lock" som ska sitta över det som man ser roterar.
Det sitter bara ett lock, är väll en packning i locket. Man brukar få med dom locken (sitter 2 st) i kamremssatsen då man plockar locken när man låser kamaxlarna. Hittade inga lösa delar på autoexperten, kolla med Renault om dom kan få fram något.
Det sitter bara ett lock, är väll en packning i locket. Man brukar få med dom locken (sitter 2 st) i kamremssatsen då man plockar locken när man låser kamaxlarna. Hittade inga lösa delar på autoexperten, kolla med Renault om dom kan få fram något.
Hmm det var ju intressant då en firma bytte kamremmen i oktober 2015, undra om man kan vända sig till dom och klaga? Det ser ju ut som fan i utrymmet till höger om läcket efter all olja som har skvätt ut....
Vill avsluta med att berätta att verkstan som bytte kamrem i höstas har idag monterat dit ett nytt lock där det läckte olja så nu är det tätt Dom gjorde det helt gratis också
Vill avsluta med att berätta att verkstan som bytte kamrem i höstas har idag monterat dit ett nytt lock där det läckte olja så nu är det tätt Dom gjorde det helt gratis också