UppdateringDå var dagen här man så länge väntat på, 15/3-16, dags för mappning på Dahlbäck Racing
Ett par vänner till mig följde med som hjälpredor och transportörer av ekipaget.
Lastning dagen innan.
Ta sig genom morgonrusningen
Väl framme slängdes bilen upp i bänken och fylldes på med etanol
Innan mappning fick vi plocka bort insuget och svetsa igen ett hål som det ändrades planer för.
Och så fick jag låna ett luftfilter av Dahlbäck
Och så var det igång.
Dundersmidigt med navdyno
Helt strulfritt var det inte. Hade glömt en lampa på i bilen under natten som hade dragit ur batteriet, så vi fick komplettera med en laddare under mappning.
Spridarna var lite känsliga för låg spänning och ville inte rikigt samarbeta på lägre tomgång. Och att jag satt spridarmotstånd gjorde nog inte saken bättre, samt att generatorn inte laddar med än 12,9V.
Bilen gick varm till en början, hade glömt att ändra till rätt utgång i sprutet för fläkten.
Sen så skjöt jag en plugg till kylaren, så det var bara att plugga på nytt.
Smälte jag lite kablar så jag fick fick isolera med lite värmematta.
Vacuumslangen till dumpen smälte också, fick byta till gummislang.
Slangen på insuget åkte av. Läckage hittades även på tryckrör.
Och till sist var det en tändkabel som fallerade på lite laddtryck, efter en sväng till Biltema hade vi 150hk till.
Bilen mappades av Vems-Emil, rikigt vass kille som kan sina grejer.
Aldrig har jag sett någon knappa så snabbt på tangenterna, helt otroligt.
Jag har haft som mål och hoppades på 600whp och ca 750Nm, vad tror ni resultatet blev med pikat ladd på 1,2bar?
Mvh Simon