Kennyrc skrev:
Okej tack! Ska kolla era sidor och försöka hitta vad man ska kolla efter för fel osv innan det blir affär.
Vad menar du med det att den inte går under +5?
Inte så jätte duktig på bilar så förlåt om jag ställer dumma frågor haha..
När det är för kallt ute så går inte acn igång på de flesta bilar. Det är inget fel utan det funkar så helt enkelt.
Exakt varför vet jag inte, den brukar dock gå igång om du kör enbart fullt ös på vindrutan då den ska torka upp kondens.
Så vid minusgrader brukar den inte gå även om du har slagit på AC på knappen i kupén.
Kolla slangar till och från IC så det inte är massa olja på plasten under motorn. Inte jättedyrt att fixa men det är packningar där som kan gå.
Kolla så motorn i allmänhet verkar tät, har en duglig servicehistorik och att du får ett allmänt bra intryck av skicket.
Det är trots allt en bil som folk kör rätt hårt med, så lyssna efter missljud från drivknutar, kolla så ratten står hyfsat rakt vid rak körning. Kolla även bakbromsar.
Frambromsarna är riktigt bra original. Är bilen då lugnt körd (som min var) så kan skivor bak bli rostiga och oken kärva.
Min bil har gått 4800 mil i skrivande stund och ingenting har faktiskt gått sönder än, bara slitagedelar.
Just det. Nu kanske du köper på firma men beroende hur långt bilen gått, kolla om kamföljaren till bränslepumpen är bytt. Det finns info om den i båda våra trådar. Rasar den så rasar motorn i princip så det är viktigt.