tobzter skrev:
t_one21 skrev:
tobzter skrev:
Nu hängde ja inte med? Vad skiljer denna mot en "vanlig " cupra r?
Ja menar att de är en "sportmodell" som har en liten kundkrets om man säger så.den är väldigt ovanlig och snyggare å coolare än både Audi S3 och Golf Gti/R..sedan har väl seat stämpel budget märke men de börjar nog försvinna
Gti kan jag tänka mig att jämföra med, men Golf R och S3 erbjuder en helt annan körning med tanke på att det är fyrkrafs...
jo de är klart..men tycker denna ligger hörge än en vanlig GTI ..sådana fall en ED30 eller någon spec modell med K04 turbo..sedan vet ja ej om GTi har elektronisk Diff som Cupran har?
Jag tror att gti har diffen också..
Jag har en polare som har en golf R -12 och fyrhjulsdriften gör i princip noll skillnad sommartid tycker jag.. Det är bra i starten från stillastående men annars märker man inte av det speciellt mycket vid körning på vanlig väg. Möjligtvis vid bankörning då. Sen är det fortfarande bajs-haldex så det släpper oftast lite fram och antispinn kan hinna gå i lite innan bakhjulen börjar driva..
Ett ok system som är bra i starten och vintertid, men tänk också på att det blir extra vikt, mer som kan gå sönder och som sagt, sommartid gör det ingen större skillnad väl uppe i fart.
Top gear testade golf R mot Cupra på bana (eller om det var fifth gear) och det gav drygt en sekunds skillnad i varvtider på bana när man pressar bilen till max..
Vill man ha en golf R eller S3 ska man köpa det, men tänk på att det är i det stora hela exakt samma bil minus fyrhjulsdriften och ett helt annat pris.
Låda, motor, plattform, bromsar, stolar stötdämpare (på standardmodellerna) är exakt samma saker. Med andra ord, nästan alla viktiga saker är samma.