Uppdate !
Tog en liten mini semester upp till edsbyn för ph hämta hem delar, resan tog totalt 14 timmar😂
Jo va hämtade jag? 6 st hjul muttrar.
Nä skoja bara😉 men blev annat också, men saknade 2 kupol muttrar till framhjulen och 1 bak , sen blev det några reserv .
Blev bland annat en extra vattenpump som va i väldigt bra skick, lite ny färg bara så är det Good to go, bra åh ha reserv
Sen blev det e bättre begagnat styrstag, tyvärr e stången lite krökt men lederna är kanon, då mina styr leder är det glapp i.
Sen blev det också en helt ny drag blak från vbg till Volvo , helnöjd . Då nytt e svårt åh hitta
Sen bytte jag bort mina 5 slanglösa fälgar emot 5 st ring fälgar som det ska vara orginal på denna kärran. Så nu har jag ring fäkgar runt om. Däcken e Skrot åh ska krängas av, sen ska fälgarna blästras och lackas.
En beg turbo åh grenrör trilla över också, väldigt välkommet, bra åh ha extra;) då nya grejer är väldigt svårt åh hitta och utbudet är ej stort, Volvo la ner sin reservdels lager mycket tidigare än scanias, sen gick mycket på export . Så man får ta vad man hittar helt enkelt;)
Tyckte hitta delar till en Volvo personbils veteran va svårt , då ska ni inte ens veta hur svårt detta är .då utbudet av veteran lastbilar är fan så mycket mindre;) ha en bra kväll alla följare