Köpte nyligen BBS LM kopior (5/112) till min kära Mercedes w202. Lycklig som fan går jag ut i vårsolen för att trycka på dom, vilket misslyckas. Förstår inte riktigt vad som är fel så börjar mäta lite och kommer fram till att jag har 5/108 på bilen? Så nu kan ni ju kanske förstå att jag är lite förvirrad. Överallt jag läser står det att Mercedes har 5/112 men här står jag ändå med 5/108? Provade även att trycka på en fälg från en Volvo 850, som ska vara 5/108 och det gick alldeles utmärkt. Så min fråga är helt enkel vad är det som gäller? Varför har jag inte 5/112?
Jaa visst? Var helt säker på att de va de på min med, litar fortfarande inte helt på mig själv men varje gång jag mäter får jag 108. Trycker jag på fälgen och sätter i en bult så hamnar alla andra hål liksom ur synk, hur man än beter sig så går det inte att få i en till bult.
mb_pucken skrev:
Det ska vara 5x112 på min bil. Merca har haft 5x112 sedan mycket istiden typ. 66.6mm i nav. På vilket vis passar ej dina nya fälgar?
Med en annan tumstock så börjar allt nu klarna, 112 får jag nu fram på bilen Verkar som att jag har ett par BBS lm 5/120 liggandes om någon skulle vara intresserad haha...