6 oktober 2016
Trådstartare
Nu, är bröllopshetsen över. synd att det börjar bli kallare nu bara. Var dock ute en sväng i helgen som var och tog bort massa underredsmassa för att göra klart det sista innan lack i motorrum. Köpte en sån där stålborste man har på vinkelslipen, inte rondell utan mer en borste. det fungerade finfint att köra med! men jag slet ju ut hela borste på ett par timmar. fullt med stålpinnar inskjutna i benen så provade jag att gå på lite rester i hjulhuset med bensin på en trasa. Jävel vad starkt bensin är! vet inte hur bra eller dåligt det är för plåten? någon som kan svara på?
Har också köpt nipplar och slang och grejer så jag kan koppla ihop två mindre kompressorer då en 24liters känns lite litet för att lacka med.
hade tänkt att köpa färg men man ska väl inte lacka något när det bara är 10 grader ute?
hur är det med primer och slipgrund? är det mer förlåtande för kyla när man lackar?
fick även bort toppen på motorn, där finns det delar som skulle må bra av lite rengöring. vad tror ni om ultraljudstvätt? kan man köra det på allt? vad ska man akta sig för när man rengör prylar i motorn?
många som kör dieselbad, hur är det med bensin?
inga bilder från helgen tyvärr. men det kommer.
puss hej!