3377
Sök

BMW 530D startar inte

98 Inlägg
6 april 2016
Trådstartare
tja har en BMW 530D - 00a med m paket som inte vill starta efter vinter vilan....

bilen har stått sen i november och i januari skulle jag starta den å varmköra den och flytta den men batteriet va nästan dött.. det är automatlåda så jag la i neutralen och flyttade på den dit den skulle va ca 15 meter.
nu i mars satt jag i ett nytt batteri och skulle starta den och köra in den i garaget men det bara klickade i från startmotorn och all belysning "svajade" eller va man ska kalla de de typ nästan blinkade så då gav jag upp men nu måste bilen flyttas och måste få igång den , måste tillägga att bilen funkade felfritt innan. har inte varit några problem allt har knackat på startmotorn med ett rör ifall starten hade fastnat men de kav inge resultat ... så nu hoppas jag nån här inne på garaget kan hjälpa mig

Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
4 917 Inlägg
6 april 2016
Det är nog dåligt med kräm även i det nya batteriet..
Ladda det eller ta lite kräm från en annan bil..

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..

98 Inlägg
6 april 2016
Trådstartare
tommen1 skrev:
Det är nog dåligt med kräm även i det nya batteriet..
Ladda det eller ta lite kräm från en annan bil..

batteriet är nytt och full laddat har även provat med startkablar men det klickar bara.. har även jordat motorn men en startkabel mellan motor och kaross utan resultat.

läste nånstans om att när batteriet laddas ur eller att strömmen bryts så kan det bli nå problem men nån data grej nån som kan bekräfta det?

4 917 Inlägg
6 april 2016
Startmotorn borde gå runt oavsett vilket..
Blir till att byta eller kolla om det är något annat inuti som fallerar..
Hade det inte varit en automatare så kunde du sprungit igång den..cool och därmed bevisat att det är startmotorn som bråkar..
Senast redigerat av tommen1 (6 april 2016)

98 Inlägg
6 april 2016
Trådstartare
tommen1 skrev:
Startmotorn borde gå runt oavsett vilket..
Blir till att byta eller kolla om det är något annat inuti som fallerar..

ska gå ut när de slutat regna å kolla om jag kan "tjuv koppla" startmotorn men en mejsel och knacka lite på den , tycker de känns konstigt att startmotorn ska gå sönder av att stå... men den kanske har fastnat kanske?

4 917 Inlägg
6 april 2016
Har du en himla tur så är det bara ärgat lite på kopparbanorna där kolen ligger an..
Jag håller tummarna för det..

98 Inlägg
6 april 2016
Trådstartare
tommen1 skrev:
Har du en himla tur så är det bara ärgat lite på kopparbanorna där kolen ligger an..
Jag håller tummarna för det..

ja har jag tur så smile

men undrar varför all belysning och så svajar efter start försök måste koppla av minus polen för att de ska sluta svaja

4 917 Inlägg
6 april 2016
Kan något djur varit framme och tuggat på kablarna medans den stod stilla ?
Typ mus eller nåt ?

Sen är det så att startmotorn är ju kortsluten i startögonblicket och beroende på  hur länge du vrider om nyckeln så försvinner ju krämen ur batteriet ganska kvickt..
Jag hoppas bara att batteriet inte är från KINA..
Senast redigerat av tommen1 (6 april 2016)

98 Inlägg
7 april 2016
Trådstartare
tommen1 skrev:
Kan något djur varit framme och tuggat på kablarna medans den stod stilla ?
Typ mus eller nåt ?

Sen är det så att startmotorn är ju kortsluten i startögonblicket och beroende på  hur länge du vrider om nyckeln så försvinner ju krämen ur batteriet ganska kvickt..
Jag hoppas bara att batteriet inte är från KINA..

kanske men har inte sett nån mus runt om där den stått men de är ju möjligt.

nä batteriet är köpt på bds det är ett tudor batteri på 82ah som enligt dom skulle vara tillräckligt

men ska ut å se om de inte går att skrämma liv i startmotorn smile

Sök