En vän råkade ut för samma sak när han sålde sin polo.
Köparen förde över pengar via en annan bank, fick regbeviset och fick med sig bilen hem.
Min kompis börjar inse att något är lurt då det inte kommer några pengar, köparen har uppenbarligen ringt banken och avbrutit överförningen.
Under kommande 3 dagar så har köparen sålt bilen till en handlare i årsta som i sin tur sålt den vidare till nästa ägare.
Kompisen anmälde det till polisen och kronofogden, han fick tag på både bilhandlare och nya ägarna.
Nya ägarna fick lämna tillbaka bilen till bilfirman, så de i sin tur kunde lämna tillbaka bilen till min kompis som "godwill" då de inte ska ha känt till att bilen var inblandad i ett bedrägeri.
Dock så vägrade nya ägarna att lämna tillbaka bilen så bilhandlaren kunde inte göra något och min kompis kunde inte få tillbaka bilen.
Allting slutade med att killen som lurade min kompis åkte fast diverse brott (inte bara mot min kompis) och skulle betala bilen, men eftersom han hade rätt stora skulder så kommer han troligtvis aldrig tjäna några pengar lagligt i sitt liv.
Så där står min kompis utan bil och utan pengar.
Så trådskaparen kan aldrig få tillbaka bilen, utan får hoppas på att få betalt av köparen, men det lär ju aldrig hända.
Senast redigerat av Mooyn (2 september 2016)