3578
Sök

Rattlås funkar inte på e34

4 Inlägg
11 april 2016
Trådstartare
Hej har en en e34 520 -96 som rattlåset inte fungerar på och jag undrar om jag måste köpa nått tändningslås eller om det går att fixa på något sätt? smile

1 777 Inlägg
11 april 2016
Nu var det ett tag sen jag besiktade en bil med rattslås (Saab) men jag läste nånstans att den inte klarar besiktning om rattlåset inte fungerar. Det beror inte på låsfunktionen i sig utan på om nånting i låset kan lossna och låsa ratten under färd om jag har fattat saken rätt.
Senast redigerat av Bassiehof (11 april 2016)

4 Inlägg
11 april 2016
Trådstartare
Ja precis, det är därför jag vill fixa rattlåset för den fick en 2a på besiktningen. Nyckeln går runt, går att vrida på tändning och starta bilen utan problem. Det är bara att rattlåset aldrig går i. Vet inte hur man ska göra då.

4 Inlägg
11 april 2016
Trådstartare
Men om jag köper ett nytt rattlås, måste det programeras? Trodde inte man behövde det på så gamla bilar smile

1 777 Inlägg
11 april 2016
Om den har immobilizer måste nytt lås och nycklar antagligen programmeras in eller vad det kallas men annars är det bättre att rikta frågan till en BMW-verkstad. Eller så borde du få tråden flyttad till ett annat delforum, det för fordonsel för det är väl mest det frågan handlar om och inget mekaniskt för de funkar säkert att byta lås.
Senast redigerat av Bassiehof (11 april 2016)

4 Inlägg
11 april 2016
Trådstartare
Okej, ja är rätt ny så visste inte riktigt vart jag skulle lägga den smile

Sök