2495
Sök

Problem med styrning Peugeot 206

12 Inlägg
12 april 2016
Trådstartare
Hallå!
Mitt första inlägg här, så reserverar för diverse misstag jag kan tänkas göra. Nu, till problemet; Min "fina" lilla Peugeot 206a har på sistone haft problem med styrningen. När jag kör o släpper ratten efter en sväng så går ratten inte hela vägen tillbaka upp, så ratten liksom fastnar en bit innan den når toppen. Bilen är annars lättstyrd, men detta är ett problem jag skulle vilja åtgärda snarast. Detta inträffade för någon månad sedan efter att jag startat bilen och skulle köra iväg, så lät det som att något liksom "knäppte" till ganska rejält? Min kunskap om bilar är ganska minimal så jag vänder mig till er experter; vet ni vad som kan tänkas vara fel på min bil? Läste lite om fjäderbenslagringar på något annat ställe men är osäker på vad som är fel.
Tack på förhand!

1 271 Inlägg
12 april 2016
Börja med att kontrollera däcktrycket i alla hjulen.

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017

2 327 Inlägg
12 april 2016
hjälper inte ovannämnda så rekommenderar jag en 4-hjulsmätning

12 Inlägg
12 april 2016
Trådstartare
Okej, tack så mycket för svaren! Någon som vet om bilen går igenom besiktning om ratten ej går tillbaka till sitt ursprungliga läge efter sväng? Tack ännu en gång!

Forummoderator
26 351 Inlägg
13 april 2016
Raqzh skrev:
Okej, tack så mycket för svaren! Någon som vet om bilen går igenom besiktning om ratten ej går tillbaka till sitt ursprungliga läge efter sväng? Tack ännu en gång!

Nej det gör den inte.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

12 Inlägg
14 april 2016
Trådstartare
Soulman skrev:

Tack som fan! Bytte till sommardäcken nu och pumpade upp dem så jag fick ett korrekt däcktryck i samtliga däck, och problemet löstes! Tack återigen, du är min hjälte <3

7 444 Inlägg
15 april 2016
Raqzh skrev:
Soulman skrev:

Tack som fan! Bytte till sommardäcken nu och pumpade upp dem så jag fick ett korrekt däcktryck i samtliga däck, och problemet löstes! Tack återigen, du är min hjälte <3

Men "knäppen" då?roll

12 Inlägg
15 april 2016
Trådstartare
torsen skrev:
Raqzh skrev:
Soulman skrev:

Men "knäppen" då?roll

Har ingen aning om vad det var, trodde liksom något gick sönder. Verkar inte som att det var något allvarligt iallafall smile

Sök