Idag, en knapp månad senare, fortsätter vi bygget MiniSwift GTi!
Sändningen från UK har anlänt, farsan har legat i lite med att rostskyddsmåla underredet samt svingarmar etc.
Vad pysslade vi med idag?
– Hjullagerna bak demonterade, rengjorda, smorda och återmonterade
– Bromsbackar slipade
– Justerbara skruvar (djävulens påfund då de ofta kärvar) för bromsbackarna är rengjorda och smorda
– Nya bromstrummor monterade
– I med fjädrarna i framvagnen (har vi inte gjort det typ 4 ggr redan?!) med rätt fjäderlängd i denna gång
– Den välvda delen på fästena i tornen är avkapade, vilket sänker bilen ytterligare 2,5 mm (du läste rätt, två komma fem millimeter)
– Ner på backen med framvagnen och visst är den lägre nu!
– Svingarmarna monterade i bakvagnen
– På med trummorna och dit med ett däck, jösses vad lågt (får nog höja lite)
– Bakljusena i Mk1-stuk (modell äldre) lär nog bli bra när konverteringsplåten finjusterats och blivit ditsvetsad
– Nämnde jag att vi satt dit fjädrarna fram för fjärde gången? Spännverktyget för fjädern har jobbat hårt.
Imorrn monterar vi bakvagnen på bilen, välter ner den från sidoläge och monterar även framvagnen. Och då, först då, lär vi se hur mycket lägre bilen har blivit.
På återseende!
• • • TRANSLATION • • •Answer to post: The vision is spot on, looks really cool!
Today, just about a month later, we continue the build of the Mini Swift GTi!
The shipment from the UK has arrived, and my father has been working on rust-proofing the undercarriage and swing arms, among other things.
What did we tinker with today?
- Rear wheel bearings disassembled, cleaned, lubricated, and reassembled.
- Brake shoes sanded.
- Adjustable screws (a bit of a devil's invention as they often get stuck) for the brake shoes cleaned and lubricated.
- New brake drums installed.
- Front springs installed (haven't we done this like 4 times already?!) with the correct spring length this time.
- The curved part on the mounts in the towers is cut off, lowering the car by an additional 2.5 mm (yes, you read that right, two point five millimeters).
- Lowered the front suspension, and it's definitely lower now!
- Swing arms installed in the rear suspension.
- Drums on, and one tire in place. Wow, it's really low (might need to raise it a bit).
- Mk1-style taillights (older model) should look good once the conversion plate is fine-tuned and welded in place.
- Did I mention that we put the front springs on for the fourth time? The spring compressor tool has been working hard, haha!
Tomorrow, we'll mount the rear suspension on the car, tip it down from the side, and also install the front suspension. And then, only then, we'll see how much lower the car has become.
Until next time!