Jag har varit och köpt några fler grejer till bygget som jag kommer att behöva längre fram.
Bland annat blev det 4 nya 205/50 15" däck till mina urq 8x15" fälgar
Sen köpte jag massor av delar på Black friday som nu har kommit
Bland annat intre och yttre drivaxeldamasker, nya bussningar till alla länkarmarna, nya hjullager osv.
Fick även hem en till grill, denna med chromelister uppe och nere. Passar bra med USA ljusen som också har de listerna.
Tyvärr så hade den knäckts på ett ställe i transporten (Postnord), men det gick att värma i hop med lödkolven.
Här även lyckats få tag i et helt lock till min batterihylla från en Audi 80 B4 som jag ska svetsa fast i bagaget.
Det ser mycket snyggare ut med detta locket än en universalburk från tex Biltema.
Detta lock kommer från en Audi 80 B3 och är samma som B4:an
Jag glömde skicka med mina lämkarmar till blästring och pulverlack :-(
men jag började rensa de så jag kan göra det.
De främre är den tidiga modellen , från de tidiga S2 Cupé och är gjutna.
Tyvärr var den ena ganska rostig.
trots värme och rostlösningsolja så drog jag av alla 3 bultarna :-(
Det är ipressade pinnbultar, så det var bara att slå ur de med en slägga.
Någon som vet vart man köper nya? Audi eller finns det universal?
Bak satt det powerflexbussningar i, så det var bara att demontera de.
De bakre är pressade länkarmar
Muttrarna släppte fint på dessa
Jag var i väg och köpte massor av svarta plastbitar till interiören då de idag är brunt, och jag vill ha svart i stället.
Efter rengöring med diskmedel och varmvatten sv grejerna så såg vattnet ut så här.
Här är grejerna rengjorda
Bakre bältena fick jag rulla ut och sätta i spänn så de kan torka i utrllat läge, för jag skrubbade bältena också
Sen har jag även fått bilder på en som håller på att kapa loss 4 nyare dörrhandtag med en bit plåt utanför som jag ska försöka monter apå dörrarna istället för de gamla.