Köpråd: Volkswagen Golf 2008 eller Renault Megane 2014

IceEyes Varningar: För många..
2 juni 2016 · 2 552 Inlägg

panda666 skrev:

IceEyes skrev:

panda666 skrev:

not sure ifall du är troll:: tyskarna som jag länkade brukar inte ha några större jätte problem.
inte som att renault är perfekt när det gäller problem.

Renault är definitivt inte perfekt ur det avseendet, men Audi är knappast heller kända för att bygga tillförlitliga bilar.

I det här fallet hade jag personligen valt Renualt då den är avsevärt nyare med alla fördelar om det innefattar, och ärligt talat tror jag inte den är kvalitetsmässigt sämre än en VW.

Förstår din poäng men för mig känns inte dom där märkena alls bra byggda. tycker att audi och bmw känns mest bil för pengarna, även att det är sannt att dom kanske kostar något mer i service. Man behöver inte dra till deras original verkstad för minsta lilla pip bilen gör. Skulle personligen välja en bmw 3 serie med diesel, fast bensinarna går jäkligt bra dom med, kanske 325. mycket bil för pengarna. renault känns ganska plastig och klent byggt. golfen å andra sidan påminner mig mycket om passat? inte så långt ifrån passat i inköp kanske?

bara min åsikt.

Audi skulle jag inte överväga överhuvudtaget, där går samtliga franska bilar före enligt min åsikt. BMW bygger trivsamma kärror och är som bil sannolikt ett mer välbyggt val än VAG och Renault. "Problemet" är dock att BMW tenderar att ligga högt i pris, vilket innebär att man får en äldre bil i förhållande till Renault där man får en nyare för samma pris.

Sedan beror det ju på vad man har för ambitioner. Bryr man sig inte om tekniskt finlir, kvalitetskänsla och körkänsla finns det betydligt förnuftigare val än BMW.

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
Evildan
7 juni 2016 ·

panda666 skrev:

Evildan skrev:

panda666 skrev:
jag känner iaf även vid provkörning att bmw-audi ger mycket mer för pengarna än renault iaf.
kommer inte att köpa nått sånt nånsin så länge jag lever.

men folk får köra precis vad dom vill^^ tycker nästan dom bilarna är skräp.

men det kanske är bara jag

Renault tilverkar ca 500000bilar mer per år än BMW så något gör dom väl bättre?
Jag tycker precis tvärtom att den billigare Renaulten ger mycket msr värde för pengarna då den utför samma sak som BMWn till en lägre kostnad, det äe det som är just själva definitionen av prisvärt? BMW som företag har en högre överskjutande vinst per såld bil, det påvisar väl hur mycket extra ni BMW-människor betalar för den där känslan som det brukar tjatas om när det är slut på konkreta fakta.
Men jag instämmer,  folk får köra vad som önskas en del köper en Breitling medans andra köper sig en Casio och bägge visar tiden lika bra...men kääänslan av en blingande Breitling att flasha med i krogkön... smile

man kan köpa en fejk breitling^^folk ser inte skillnaden. tror inte man kan göra samma sak med renault-bmwen, kanske om du provkör med ögonbindel?  jaså renault tilverkar mycket bil?  endå ser jag ute för det mesta mycket mer bmw än renault ska ja vara helt ärlig. dom flesta bilarna ja ser ute är väl volvo-audi-merca-bmw. Mer nu på sistone tom. visst är dom mycket dyrare och kostar säkert mer att fixa. Men man känner verkligen när man kör båda märkerna vilken skillnad det är. om man inte bryr sig alls om körningen och vill bara transportera rumpan från a-b då kan jag förstå, finns massor med folk där ute som bara vill flytta sig från a-b, dom brukar oftast köra det billigaste alternativet som jag tror är prius? förbaskat billigt att åka. Sen tror jag dom med preferenser som körglädje samt comfort kör oftast dom andra märkerna^^

http://www.google.se/search?q=bmw+china … mp;bih=512


Hur var det nu med fejk Beemer ?


http://www.google.se/search?q=bmw+china … &dpr=2


Givetvis kopierar kineserna även Renault.

http://www.google.se/search?q=bmw+china … china+copy

Senast redigerat av Evildan (7 juni 2016)

DasAuto
7 juni 2016 · 2 751 Inlägg

Morsan kör en Renault Megane 2014 1.5dci.
Den är snål och rätt skön att köra/åka. Men där tar det stopp.
Det är ingen direkt rolig bil, knakar lite här o vart i interiören. Känns allmänt billig jämfört med VAG.

Who Djaa bless no man curse
Audi A6 (2009)
Mercedes W123 "240D" (1981)
DasAuto
7 juni 2016 · 2 751 Inlägg

IceEyes skrev:

panda666 skrev:

IceEyes skrev:
Renault är definitivt inte perfekt ur det avseendet, men Audi är knappast heller kända för att bygga tillförlitliga bilar.

I det här fallet hade jag personligen valt Renualt då den är avsevärt nyare med alla fördelar om det innefattar, och ärligt talat tror jag inte den är kvalitetsmässigt sämre än en VW.

Förstår din poäng men för mig känns inte dom där märkena alls bra byggda. tycker att audi och bmw känns mest bil för pengarna, även att det är sannt att dom kanske kostar något mer i service. Man behöver inte dra till deras original verkstad för minsta lilla pip bilen gör. Skulle personligen välja en bmw 3 serie med diesel, fast bensinarna går jäkligt bra dom med, kanske 325. mycket bil för pengarna. renault känns ganska plastig och klent byggt. golfen å andra sidan påminner mig mycket om passat? inte så långt ifrån passat i inköp kanske?

bara min åsikt.

Audi skulle jag inte överväga överhuvudtaget, där går samtliga franska bilar före enligt min åsikt. BMW bygger trivsamma kärror och är som bil sannolikt ett mer välbyggt val än VAG och Renault. "Problemet" är dock att BMW tenderar att ligga högt i pris, vilket innebär att man får en äldre bil i förhållande till Renault där man får en nyare för samma pris.

Sedan beror det ju på vad man har för ambitioner. Bryr man sig inte om tekniskt finlir, kvalitetskänsla och körkänsla finns det betydligt förnuftigare val än BMW.

Har du ägt en BMW någon gång smile Och då menar jag 2008+ Det är tyvärr inte vad det brukade vara  när det gäller hållbarhet.

Senast redigerat av DasAuto (7 juni 2016)

Who Djaa bless no man curse
Audi A6 (2009)
Mercedes W123 "240D" (1981)
panda666
7 juni 2016 · 4 261 Inlägg

DasAuto skrev:

IceEyes skrev:

panda666 skrev:

Förstår din poäng men för mig känns inte dom där märkena alls bra byggda. tycker att audi och bmw känns mest bil för pengarna, även att det är sannt att dom kanske kostar något mer i service. Man behöver inte dra till deras original verkstad för minsta lilla pip bilen gör. Skulle personligen välja en bmw 3 serie med diesel, fast bensinarna går jäkligt bra dom med, kanske 325. mycket bil för pengarna. renault känns ganska plastig och klent byggt. golfen å andra sidan påminner mig mycket om passat? inte så långt ifrån passat i inköp kanske?

bara min åsikt.

Audi skulle jag inte överväga överhuvudtaget, där går samtliga franska bilar före enligt min åsikt. BMW bygger trivsamma kärror och är som bil sannolikt ett mer välbyggt val än VAG och Renault. "Problemet" är dock att BMW tenderar att ligga högt i pris, vilket innebär att man får en äldre bil i förhållande till Renault där man får en nyare för samma pris.

Sedan beror det ju på vad man har för ambitioner. Bryr man sig inte om tekniskt finlir, kvalitetskänsla och körkänsla finns det betydligt förnuftigare val än BMW.

Har du ägt en BMW någon gång smile Och då menar jag 2008+ Det är tyvärr inte vad det brukade vara  när det gäller hållbarhet.

man kan väl säga samma sak om alla moderna bilar nu förtiden kasnke?

inget märke håller lika bra nu som de gjotde säg för 20 år sedan.

DasAuto
8 juni 2016 · 2 751 Inlägg

panda666 skrev:

DasAuto skrev:

IceEyes skrev:

Audi skulle jag inte överväga överhuvudtaget, där går samtliga franska bilar före enligt min åsikt. BMW bygger trivsamma kärror och är som bil sannolikt ett mer välbyggt val än VAG och Renault. "Problemet" är dock att BMW tenderar att ligga högt i pris, vilket innebär att man får en äldre bil i förhållande till Renault där man får en nyare för samma pris.

Sedan beror det ju på vad man har för ambitioner. Bryr man sig inte om tekniskt finlir, kvalitetskänsla och körkänsla finns det betydligt förnuftigare val än BMW.

Har du ägt en BMW någon gång smile Och då menar jag 2008+ Det är tyvärr inte vad det brukade vara  när det gäller hållbarhet.

man kan väl säga samma sak om alla moderna bilar nu förtiden kasnke?

inget märke håller lika bra nu som de gjotde säg för 20 år sedan.

Ja visst kan man, men Bmw är tyvärr inte det som de brukade vara. Deras nyare motorer har väldigt mycket dyra småfel. VAG å andra sidan har få fel men som är enormt dyra. Så det är lite som pest eller kolera big_smile

Who Djaa bless no man curse
Audi A6 (2009)
Mercedes W123 "240D" (1981)
panda666
8 juni 2016 · 4 261 Inlägg

DasAuto skrev:

panda666 skrev:

DasAuto skrev:

Har du ägt en BMW någon gång smile Och då menar jag 2008+ Det är tyvärr inte vad det brukade vara  när det gäller hållbarhet.

man kan väl säga samma sak om alla moderna bilar nu förtiden kasnke?

inget märke håller lika bra nu som de gjotde säg för 20 år sedan.

Ja visst kan man, men Bmw är tyvärr inte det som de brukade vara. Deras nyare motorer har väldigt mycket dyra småfel. VAG å andra sidan har få fel men som är enormt dyra. Så det är lite som pest eller kolera big_smile

du kanske menar v8an som sitter i e60 samt n47 som har kedja som kan paja?^^
lite jobbiga fel men hoppas på att dom inte är så vanliga. tänkte du på några andra jobbiga fel?

vet iaf att vags gas bilar är helt skit.

DasAuto
8 juni 2016 · 2 751 Inlägg

panda666 skrev:

DasAuto skrev:

panda666 skrev:

man kan väl säga samma sak om alla moderna bilar nu förtiden kasnke?

inget märke håller lika bra nu som de gjotde säg för 20 år sedan.

Ja visst kan man, men Bmw är tyvärr inte det som de brukade vara. Deras nyare motorer har väldigt mycket dyra småfel. VAG å andra sidan har få fel men som är enormt dyra. Så det är lite som pest eller kolera big_smile

du kanske menar v8an som sitter i e60 samt n47 som har kedja som kan paja?^^
lite jobbiga fel men hoppas på att dom inte är så vanliga. tänkte du på några andra jobbiga fel?

vet iaf att vags gas bilar är helt skit.

N53B30OL) Innan facelift 2008 var ju motorerna guld värda för BMW.
VAG har med massa kassa motorer i sin linje. Finns de som är bra, men det vet inte den vanliga "köparen",

Who Djaa bless no man curse
Audi A6 (2009)
Mercedes W123 "240D" (1981)
panda666
8 juni 2016 · 4 261 Inlägg

DasAuto skrev:

panda666 skrev:

DasAuto skrev:

Ja visst kan man, men Bmw är tyvärr inte det som de brukade vara. Deras nyare motorer har väldigt mycket dyra småfel. VAG å andra sidan har få fel men som är enormt dyra. Så det är lite som pest eller kolera big_smile

du kanske menar v8an som sitter i e60 samt n47 som har kedja som kan paja?^^
lite jobbiga fel men hoppas på att dom inte är så vanliga. tänkte du på några andra jobbiga fel?

vet iaf att vags gas bilar är helt skit.

N53B30OL) Innan facelift 2008 var ju motorerna guld värda för BMW.
VAG har med massa kassa motorer i sin linje. Finns de som är bra, men det vet inte den vanliga "köparen",

hade inte n53 problem med bränsle pump samt spridare?

rätta mig annars.^^ vag har ju sin kassa dsg-bränslepump-väldigt dålig lack(rostar som fan)

DasAuto
8 juni 2016 · 2 751 Inlägg

panda666 skrev:

DasAuto skrev:

panda666 skrev:
du kanske menar v8an som sitter i e60 samt n47 som har kedja som kan paja?^^
lite jobbiga fel men hoppas på att dom inte är så vanliga. tänkte du på några andra jobbiga fel?

vet iaf att vags gas bilar är helt skit.

N53B30OL) Innan facelift 2008 var ju motorerna guld värda för BMW.
VAG har med massa kassa motorer i sin linje. Finns de som är bra, men det vet inte den vanliga "köparen",

hade inte n53 problem med bränsle pump samt spridare?

rätta mig annars.^^ vag har ju sin kassa dsg-bränslepump-väldigt dålig lack(rostar som fan)

Ja de hade en väldans massa problem. Min kollega hade problem med spridarna titt som tätt och de var inte billiga direkt.

DSG finns det fler versioner av. De i starkare modeller hade sällan problem. Dock i de små motormodellerna så rasade dem ganska frekvent. Synd att de inte håller sig till enbart ZF(Som BMW) de finns bara i 6cyl motorerna och uppåt hos VAG. = TIPTRONIC

Att lacken skulle vara dåliga på VAG vet jag inte, har aldrig haft problem med lack. De brukar dessutom få ganska bra rostskyddsbetyg på diverse motortidningar. Åtminstone audi.

Senast redigerat av DasAuto (8 juni 2016)

Who Djaa bless no man curse
Mercedes W123 "240D" (1981)
Audi A6 (2009)
panda666
8 juni 2016 · 4 261 Inlägg

DasAuto skrev:

panda666 skrev:

DasAuto skrev:

N53B30OL) Innan facelift 2008 var ju motorerna guld värda för BMW.
VAG har med massa kassa motorer i sin linje. Finns de som är bra, men det vet inte den vanliga "köparen",

hade inte n53 problem med bränsle pump samt spridare?

rätta mig annars.^^ vag har ju sin kassa dsg-bränslepump-väldigt dålig lack(rostar som fan)

Ja de hade en väldans massa problem. Min kollega hade problem med spridarna titt som tätt och de var inte billiga direkt.

DSG finns det fler versioner av. De i starkare modeller hade sällan problem. Dock i de små motormodellerna så rasade dem ganska frekvent. Synd att de inte håller sig till enbart ZF(Som BMW) de finns bara i 6cyl motorerna och uppåt hos VAG. = TIPTRONIC

Att lacken skulle vara dåliga på VAG vet jag inte, har aldrig haft problem med lack. De brukar dessutom få ganska bra rostskyddsbetyg på diverse motortidningar. Åtminstone audi.

får skitmycke vag på jobbet, passat..rostar ganska lätt, börjar bubbla i lacken(rostrosor )
bmw speciellt 1 serie rostar i bakluckan. har sett hemskt mycket rost på vag bilar. börjar med stenskott, sen börjar de rosta som fan efter de.

har sett dsg bilar som redan vid 2000 mil börjar låta illa från växellådan..vad är det för skit?

DasAuto
8 juni 2016 · 2 751 Inlägg

panda666 skrev:

DasAuto skrev:

panda666 skrev:

hade inte n53 problem med bränsle pump samt spridare?

rätta mig annars.^^ vag har ju sin kassa dsg-bränslepump-väldigt dålig lack(rostar som fan)

Ja de hade en väldans massa problem. Min kollega hade problem med spridarna titt som tätt och de var inte billiga direkt.

DSG finns det fler versioner av. De i starkare modeller hade sällan problem. Dock i de små motormodellerna så rasade dem ganska frekvent. Synd att de inte håller sig till enbart ZF(Som BMW) de finns bara i 6cyl motorerna och uppåt hos VAG. = TIPTRONIC

Att lacken skulle vara dåliga på VAG vet jag inte, har aldrig haft problem med lack. De brukar dessutom få ganska bra rostskyddsbetyg på diverse motortidningar. Åtminstone audi.

får skitmycke vag på jobbet, passat..rostar ganska lätt, börjar bubbla i lacken(rostrosor )
bmw speciellt 1 serie rostar i bakluckan. har sett hemskt mycket rost på vag bilar. börjar med stenskott, sen börjar de rosta som fan efter de.

har sett dsg bilar som redan vid 2000 mil börjar låta illa från växellådan..vad är det för skit?

Kan bara svara för det jag ägt och som min släkt kört big_smile Tändspolar är ett vanligt fel som fixades på garantin. Ingen rost på någon av mina VAG bilar smile Vet inte om det är skillnad på Volkswagen och Audi.

Who Djaa bless no man curse
Mercedes W123 "240D" (1981)
Audi A6 (2009)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang