Dörren är nu pa bilen men jag är inte nöjd med lacken, blir säkert en tur till lackeraren senare när den är besiktigad Hittade lite rost pa bakluckan som jag fixade. Bild pa det blir det senare. Och sa monterade jag dem nya, gubbiga och extremt porriga stralkastartorkarna
för å byt motorkudden ska du int lägga nån träplanka som repar skärmarna eller nått, ta bara en domkraft och tryck under på motorn, jag löste det så och gick hur bra som helst. ser bra ut föresten!
för å byt motorkudden ska du int lägga nån träplanka som repar skärmarna eller nått, ta bara en domkraft och tryck under på motorn, jag löste det så och gick hur bra som helst. ser bra ut föresten!
Nej just det tänkte jag ocksa. Fick tillslut tillgang till en verkstad och använde en växelladslyft. Det gick mycket bra och bilen kör mycket bättre nu, ingen mer skakning i motorn Har dock ett nytt problem nu. Bilen gar hackig när man trycker ner gasen mer än hälften, särskild när den är kall, men även lite med varm motor. Orkar ingen maxhastighet heller längre. Har bytt tändstift, kablar och fördelare, dessutom lambdasond. Vad kan vara felet?
Ursäkta att jag inte uppdaterade pa länge. Det har varit mycket stressigt i universitetet sa jag hade knappast nagon tid att greja med bilarna. Men lite har hänt:
Den blaa fick ett nytt höger motorkudde samt nytt bränslefilter, lambdasond och växelladsolja. Kan bara rekommendera att använda vanligt 10W40 motorolja pa gamla, sletna m47or; billigare och ingen skillnad angaende växlingen Över nyar var jag i Värmland. En kompis har köpt en 245 Transfer som vi skruvade pa Här syns varför dessa torkare finns
precis därför finns strålkastartorkarna fräckt att se att de är så effektiva, har själv aldrig sett att de gör någon skillnad men där ser man. jag får ta och skita ner 740:in så ser jag det nog, hehe.
precis därför finns strålkastartorkarna fräckt att se att de är så effektiva, har själv aldrig sett att de gör någon skillnad men där ser man. jag får ta och skita ner 740:in så ser jag det nog, hehe.
Jepp, det maste du göra. Vänta tills det är mörkt ute och sedan lat torkarna göra sitt jobb, blir stor förändring i ljuset
Hjälpte en vän att dra hem en 850 danmarksimport som han fyndade
Nagra av hans bilar
Motorhaveri pa hans 745 diesel; kamaxeln är knäckt pa 5 ställen Det ska vara B230 och ingen VW skit
Pa tal om B230 har jag en bild av den nya vattenpumpen. Dessutom har jag röjat upp bilen; satt dit dem bakre listerna och gjort den besiktningsklar sa vi far se vad de har att klaga pa denna gang
Nästa vecka blir det en tur till Sverige Ha det bra sa länge!
Menade D24 motoren. Känner manga här i Tyskland som har denna motor och den är en katastrof; jämfört med b230 iallafall. De haller ju 50000mil ocksa men en äkta Volvo motor gör det utan att krangla sa mycket och utan en ny topp var 20000mil
Update! Den graa 245 har äntligen rullat dem första 5km efter 3 ar Om nagon vecka blir det besiktning. Räddade vänster framskärm innan den rostar igenom:
Sedan fixade jag även bärarmarna och nagra stag som jag vet inte beteckningen pa pa svenska
Tur att jag upptäckte detta hal, annars hade nog besiktningen gjort det. Snälla klaga inte pa mina svetser, det var typ första gangen Lambdasonden byttes ocksa
Hej igen!! Graen har varit till besiktningen nu Det blev 6 lättfixade 2or samt att CO värdet är för hög. Nästa vecka ska jag ställa pa bilen och köra lite Autobahn sa att katalysatorn sotas ur lite, da borde även detta inte vara ett problem längre Annars har det blivit lite rost fix och service pa bada bilarna. 2or pa följande: - vänster bakbroms för svag - vänster reflektor utbränd - halvljus för högt inställd - höger ljusviddsreglering ur funktion - Batteriepol skyddskapa saknas (Tyska pedanter ) - höger tröskel rosthal - Co värdet för högt Började fixa 2orna. Alla reservdelar som saknas är beställda redan
För att inte ha läst tyska på över 15år, så förstod men en del av vad det stod i det tyska besiktningsprotokollet.
Men som du sa så var det inte några jättejobbiga 2:or.
Hehe bra att du lärde dig lite Ja, lite onödiga eller idiotiska 2or blir det alltid i Tyskland Jag har i alla fall fatt fram alla delar som behövs sa det blir snart en update igen
Hej igen! Det har hänt ganska mycket den sista tiden. Jag har fixat lite mer pa den blaa, gjort klar den graa som är även nybesiktigad nu och salt den! Köparen tog den med ful vänster sida sa han ska lacka den själv. Jag är lite ledsen att jag salde den för den var verkligen unik och orörd med bara 1 ägare. Men eftersom jag tjänade mycket bra pa denna bil köpte jag en till 245 direkt Den saldes ny i Schweiz och har därför "Classic" utrustning, bl.a. ABS och slungdiff. Inte mycket rost pa den heller! Later bilderna tala för sig själva: