2539
Sök

Volvo V70 T5 Luftmängdmätare

5 Inlägg
31 december 2006
Trådstartare
Tjena undrar om det är någon som har testat att sätta luftmängdmätaren på det tryckande röret om luftmängdmätaren håller för de?

Personbilssystemstekniker.
365 Inlägg
31 december 2006
Håller gör det nog, men får man fråga varför???

Felsökning är en konst, inte bara vetenskap... och 90% tur

557 Inlägg
31 december 2006
Jag säger som _TiNcO_: Varför skulle man plassera lmm där? det är ju inte direkt så det blir nån förändring i övrigt.

//Jerry

191 Inlägg
31 december 2006
du menar inte att sätta "dumpen" på tryckröret eller?

Annars får jag sålla mig till övriga, varför sätta LMM där???

3 295 Inlägg
31 december 2006
för att dumpen ska hamna innan lmm:en.. på så sätt så borde det ju inte blir nån "luftförlust"...

MVH Johan

Personbilssystemstekniker.
365 Inlägg
2 januari 2007
Slave_joe skrev:
för att dumpen ska hamna innan lmm:en.. på så sätt så borde det ju inte blir nån "luftförlust"...

MVH Johan

Aha ok, men frågan är ju hur lmm funkar i övertryck? Saab kör ju väll både med map sensor och lmm (rätta mig om jag har fel).
Volvo har ju bara sin lmm att "gå på"
Senast redigerat av _TiNcO_ (2 januari 2007)

Felsökning är en konst, inte bara vetenskap... och 90% tur

One Man Clan
4 287 Inlägg
3 januari 2007
ja Lmm känner ju "Luftrycket" och om man då skickar på övertryck borde den fetta upp rätt bra ? right/ wrong ? ...Om han ska sätta dit en dumpventil kan han väl lika gärna bygga dit en återcirkulerande som släpper trycket strax efter LMM och plugga överströmningsventilen som sitter i kompressorhuset på turbon samt sportluftfilter? då låter den nog tillräckligt

1 867 Inlägg
4 januari 2007
LMM känner inget tryck, utan bara luftbolym/temperatur.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

One Man Clan
4 287 Inlägg
4 januari 2007
Koop skrev:
LMM känner inget tryck, utan bara luftbolym/temperatur.

Om inte Lmm känner lufttryck hur vet den då hur mycke soppa bilen ska få på 2000 meter över havet ? då snackar vi ju visserligen om en volym som e samma men inte antalet syremolekyler? rätta mig om jag har fel

Sök