2789
Sök

Köpråd första bil

10 Inlägg
6 juli 2016
Trådstartare
Tjenare har lite beslutsångest av vilken första bil jag ska skaffa mig då det är uppkörningsdags imorn.
Jag har en budget på ca 20k. Mina krav är såklart bakhjulsdrift då de ska sladdas en hel del i vinter, manuell låda, och helst lite "krut" under huven, typ 170 hk+?
Vill inte köpa mig nåt billigt härk för vill trivas att köra bilen, har tänkt hålla den i någorlunda bra skick och även lägga pengar på ljudanläggning, tona rutor, och sänka såklart men de gör man själv.

Har kollat en hel del på bmw e36 323/325/328, verkar vara vettiga bilar men är inget fan av bmws rent utseendemässigt, gillar mercor men får ofta höra att de har en rätt slö motorkaraktär? Vet inte riktigt vilka bilar jag ska kolla efter mer än det, inga volvos.

Tips på roliga bilar skulle uppskattas:) Mvh

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
6 juli 2016
Med de kraven och den budgeten finns det nog inte så mycket annat än BMW, och allt för billiga exemplar av de motorstarkare versionerna ska man nog undvika. E39 finns ju dock som alternativ till E36.

Motorstarka Mercor är vanligtvis utrustade med automatlåda, men undantag finns ju naturligtvis. Ford, Opel och Alfa Romeo har väl haft ett par raska kärror genom åren som möjligen ryms i budgeten men dessa börjar bli sällsynta, och en Nissan 200sx för 20 000 kr existerar väl knappt idag?

Jag hade nog ändrat mina krav eller höjt budgeten om jag vore du smile

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

4 261 Inlägg
6 juli 2016
Finns inte så mycket hk att plocka ut ur 20k tror jag, vore det jag skulle jag försöka leta efter en e46-e39 330 eller 528 nått sånnt eller kanske en e36 325-328. roliga bilar och sköna att köra. kanske en e39 535? du får ett fint v8 ljud iaf. borde inte vara svårt att hitta för runt 20k. nu är dom här bilarna gamla så vet inte om alla hästarna är kvar^^

men nått sånt skulle jag leta efter

Trucker
1 414 Inlägg
6 juli 2016
Din budget och dina krav går inte ihop, samt för 20k så kan man inte förvänta sig för mycket..
samt för typ 20k så får man ju något "billigt härk" smile

Nothing but
Rock 'n' Roll :)

Sök