21 juli 2016
Trådstartare
Evildan skrev:
Som jag försökte förklara tidigare för dig i tråden som klokt nog låstes (förmodligen inte pga OT utanför att du redan fått svar men fortsätter likt en komplett svamprökande idiot att vrida och vända på den i praktiken obefintliga frågställningen utan att ta till dig informationen du återkommande blir matad med) att däcken SKA minst uppfylla de krav på belastning samt hastighet som anges i registreringsbeviset för det specifika fordonet.
Köp rätt däck, så jävla enkelt är det.
Den länken från transportstyrelsen inklistrad i den här tråden anger tydligt för en normalbegåvad individ på enkel svenska vad som krävs.
Var inte en sådan ynklig hycklare utan gör på rätt vis så som du återkommande kräver av övriga världen när ngn för ngt för dig.
Svårare än så är det inte!
Ps: Går bilfan igenom innebär inte par automatik att den är laglig.
Som skrivet har jag frågat om de ska byta till rätt. Är det allvarligt och de inte byter köper vi ett som bara kostar en tusing, men verkar inte särskilt allvarligt vid en sammantagen bedömning, anser visst alla utom du.
Åker du till många bes. för att kolla så inte fg gjort något fel?
Senast redigerat av Auto-man (21 juli 2016)
Skattebelastade och skattefria automobiler, nästan som min andra hjärnhalva och jag mha kottar :)