3155
Sök

Hur monterar man ett sportluftfilter på en Manta

21 Inlägg
3 juli 2005
Trådstartare
Hej !

Har en Opel Manta B, insprutare från 86 och jag undrar över ett Öppet sportluftfilter.
Har ju suttit och tittat på lite bilder från andra Opel Manta och har då sett att ett sånt filter har monterats.

Tänkte om man får montera lös luftmängdmätaren från orginal luftburken och sedan montera det öpnna luftfiltret rakt på luftmängdmätaren, måste man göra nån såpecialövergång där imellen eller ?

nån som har gjort det och har koll på det ?

Vore tacksam för svar.

2 122 Inlägg
3 juli 2005
bearkiller79 skrev:
Hej !

Har en Opel Manta B, insprutare från 86 och jag undrar över ett Öppet sportluftfilter.
Har ju suttit och tittat på lite bilder från andra Opel Manta och har då sett att ett sånt filter har monterats.

Tänkte om man får montera lös luftmängdmätaren från orginal luftburken och sedan montera det öpnna luftfiltret rakt på luftmängdmätaren, måste man göra nån såpecialövergång där imellen eller ?

nån som har gjort det och har koll på det ?

Vore tacksam för svar.

jajjamen du tar bort orginal luftburken och gör en adapter platta som passar filtret och luftmängds mätaren

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

Evolution
1 627 Inlägg
3 juli 2005
du får göra en egen adapter platta jag ska bygga en imorn efter som jag ska bytta sportluftfilter

Fäll ner pungen och landa

Administratör
11 899 Inlägg
3 juli 2005
Fel forum, det här hör hemma i Teknik.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

719 Inlägg
5 juli 2005
om du  ej är haj på att göra en egen finns det på tex micro som passar bosch insprut.

live free, die young.

Sök