BMW E46 xenon strålkastare problem.

Flogiis
3 september 2016 · 5 Inlägg

Hej.  Har läst om flera som haft problem med sina xenonljus vilket även jag har haft sen jag köpte min BMW. Men de tips jag fått här inne har jag fixat men ljuset fungerar fortfarande inte...  Jag la 10 tusen Kronor på 2 kompletta strålkastare och förväntar mig självklart att det ska fungerar. Vilket det inte gjorde.  Köper 2 nya xenonlampor (800 kr styck.....)  sätter i dem och ena sidan lyser starkt och bra medans vänster lyser väldigt svagt. Tänker att ena lampan kanske är dålig så jag byter plats på de.  Nu är höger fortfarande bra ljus i och vänster en gnutta starkare vilket är konstigt.  Jag har bytt ut allt man kan tänka sig i strålkastarna så vad kan problemet vara?  Glapp i någon sladd?  Jodfel?  Jag behöver seriöst hjälp med detta.  Tips och idéer välkomnas!

Gamer
4 september 2016 · 130 Inlägg

Köpte du helt nya lyktor? E46 med ZKW strålkastare är inte helt ovanligt att de får brända reflektorer om jag förstått det rätt. De med Bosch verkar hålla bättre.

Verkar inte heller vara helt ovanligt på bilen jag har (E91 Xenon ZKW) när de börjat gå lite mer mil.

Kolla vad det står på dina strålkastare så kanske man kan få fram något från det.

Bmw 325D Touring -09
Bmw 740IA -94
Nissan 200SX s13 -91
Flogiis
4 september 2016 · 5 Inlägg

Gamer skrev:
Köpte du helt nya lyktor? E46 med ZKW strålkastare är inte helt ovanligt att de får brända reflektorer om jag förstått det rätt. De med Bosch verkar hålla bättre.

Verkar inte heller vara helt ovanligt på bilen jag har (E91 Xenon ZKW) när de börjat gå lite mer mil.

Kolla vad det står på dina strålkastare så kanske man kan få fram något från det.

Nej köpte från skroten men med bra kvalitet och dem ser riktigt fräscha ut både insidan och utsidan. Mina gamla reflektorer hade bränt det var där felet var men valde den lätta vägen och köpte helt nya strålkastare . Dessa reflektorer ser bra ut.  Det är inte Bosch för de köpte jag först men de passade inte min bil dessvärre

Flogiis
4 september 2016 · 5 Inlägg

Utan ballast? Nej nej,  absolut inte,  ballasten finns på!  smile

Ballasten funkar utan anmärkning, det är att jag tror det kan vara glapp i kabel eller liknande?
Eller att det inte leder tillräckligt med ström?  Då lampan lyser svagt och började blinka efter en kort stund.
Har planer på att öka in till BMW imorgon och rådfråga..

Brådhis * Voff voff *
4 september 2016 · 10 324 Inlägg

Flogiis skrev:

Gamer skrev:
Köpte du helt nya lyktor? E46 med ZKW strålkastare är inte helt ovanligt att de får brända reflektorer om jag förstått det rätt. De med Bosch verkar hålla bättre.

Verkar inte heller vara helt ovanligt på bilen jag har (E91 Xenon ZKW) när de börjat gå lite mer mil.

Kolla vad det står på dina strålkastare så kanske man kan få fram något från det.

Nej köpte från skroten men med bra kvalitet och dem ser riktigt fräscha ut både insidan och utsidan. Mina gamla reflektorer hade bränt det var där felet var men valde den lätta vägen och köpte helt nya strålkastare . Dessa reflektorer ser bra ut.  Det är inte Bosch för de köpte jag först men de passade inte min bil dessvärre

Är det nya eller begagnade...?

"Köpte du helt nya lyktor? Nej, köpte från skroten!"

"Valde den lätta vägen och köpte helt nya strålkastare."

Så...

Är dom nya: Reklamera dom!

Är dom beggade: Reklamera dom!

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang