Just subbor runt 2000 är ganska rostkänsliga, de som togs direkt in i skandinavien fick lite extra rostskyddsbehandling men det hjälper inte mot saltade vägar. Efter -05 började rostskyddet framförallt under bilen bli hyggligt även om det fortfarande lämnar en hel del att önska. Att hitta en STi runt -00 som inte far illa av svensk söndersaltad vinterväg utan att plöja ner en hel del tid och pengar på rostskydd blir nog lite svårt, vet inte ens om just den togs in i Sverige av generalagenten? Och om det ens ska vara lönt att lägga sagda tid och pengar på den så måste den vara riktigt välskött och i princip helt prickfri vad gäller rost. Exemplar finns säkert men det kan bli ett jävla letande rent ut sagt. Men jag håller med dig om bilen, den är rakt av GRYM! Surt att den gärna vill förvandlas till knäckebröd

Skulle tippa att Italien är landet du bör söka i om du vill hitta ett ex med mindre rost, samma gäller för Legacy spec-B, dessa kan dock ofta sakna vissa svenska bekvämligheter såsom arselvärmare i sätet och liknande.
"Saab" 9-2X hade ju kanske kunnat vara något om du nu inte varit så tjurig med kombi-biten, Saab och Subba i ett

Senast redigerat av TS_quattro (18 september 2016)
Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!