farbrorbozze skrev:
Aldeles för ljust både på dator & telefon, man får "ont i ögonen" är min första känsla, tror lite mörkare färger skulle funka bättre, tex två nyanser av grått . eller så är det bara en vanesak, men snabbläste lite här & tyckte mig se fler som anmärkt på att det är för ljust.
Sen i mitt tycke, ta bort "avprenumerera" i aviseringsfunktionen, när man på mobilen ska klicka sig till en projekttråd som fått ny uppdatering så kommer man lätt åt "avprenumerera" = inte bra.
Såg även att är man inne i sina egna fotoalbum & har en bild "stor" så går inte hela albumet att se i miniatyrerna till höger, utan man lär gå ett steg bakot för & se hela albumet i miniatyr.
i övrigt så har jag inte hunnit vänja mig & kolla alla funktioner
Mvh Mattias
**Uppdatering , har även konstaterat att mina fotoalbum hamnat i total o-ordning & det verkar inte gå redigera längre?
(jag har många album & vill gärna ha dom i "min" ordning)
Sen finns inte längre funktionen "senast uppladdade bilder i fotoalbum" längst ner på profilen?
Den funktionen tyckte jag var bra & användes ofta av mig.
i övrigt så verkar det toppen, inkörningsproblem får man alltid vid stora förändringar, konstigt vore det annars.
Färgerna är nog en vanesak. Jag menar, mörkgrå text på ljus bakgrund är inget direkt ovanligt. Nån skrev att fonten var svårläst också, men det har jag ingen förståelse för alls faktiskt. Vi använder Open Sans nu som är en av de vanligaste och mest populära gratisfonterna på webben just pga att den är enkel, tydlig och lättläst.
I vilket fall, vi har ändrat färgerna i forumet något och gjort bakgrunden till inläggen lite mörkare för att minska kontrasten något, samt gjort avgränsningen mellan inläggen tydligare så att de inte flyter ihop. Små ändringar som ändå verkar ha gett gott resultat.
Avprenumerera har jag inte tänkt på riktigt, jag har för mig man ändå måste bekräfta för att det ska avprenumereras den vägen. Men jag kan kika på det.
Småbilderna när man tittar på en bild i fotoalbumet la jag upp en fix för imorse, så nu ska det gå att navigera vidare där också i flera steg och inte bara "nästa" och "föregående".
Ordningen på albumen är sorterade efter... hm, ja hur var det nu. Har för mig att de är datumordnade. Kunde man verkligen sortera dessa manuellt tidigare? Jag minns faktiskt inte ärligt talat. Bilderna i albumet kan du dock sortera som du vill.
Kanske skulle vi kunna dela upp albumen i de olika kategorierna, så man får projekt för sig, personligt för sig osv. Man kanske kan ha det som ett alternativ om inte annat via en knapp.
Senaste bilderna för fotoalbum kan du se här:
http://www.garaget.org/gallery/?imageView men det kanske inte var det du menade? Vi borde kanske ha en liknande för varje användares fotoalbum också. Jag lägger in det på en TODO i vilket fall, det vore ju faktiskt bra att ha, även om det kanske inte heller var var du menade :)