I helgen fick jag en hel del gjort tack vare min älskade flickvän som var med hela dan och skruvade på!
Vi drog fast spindellederna i länkarmarna, givetvis satte vi skruvarna åt fel håll som så svängradien vart enorm

Men bara att vända upp och ner på skruvarna så löste set sig!
Multiremen byttes och spännrullar, det gamla såg lika dant ut som det nya och det var ingen skillnad på lagren. Så det gamla får sparas då det känns dumt att slänga något som fungerar.

Ni kanske undrar varför jag bytte då, men det är för att jag föredrar förebyggande underhåll än akut underhåll vid vägkanten

Rattstång drogs fast (undrar om den blev rak?), Kylarfästet, downpipe och växellådslänkage Fäste drogs på plats

Mycket effektiv dag!
Testade att starta bilen för första gången sen oktober / november, startade direkt och dog lika fort. Han gör den vanliga startsekvensen men så fort tomgången ska "börja" som dör han. Går att hålla han vid liv om man gasar med går orent och jävligt... Jag tror på dålig soppa då jag tankade senast i oktober och den står med e85 i tanken, nästan helt slut är det så undrar hur mycket fukt som är där i.

Jag ska hälla i ny fräsch sprit i den och testa igen men det luktar så jäkla illa i garaget så jag skjuter på det ett tag till.
Tyvärr inga bilder denna gång men men! På återseende
