3738
Sök

Köpråd pigg sedan som inte går sönder så ofta

4 261 Inlägg
14 november 2016
Trådstartare
#261
Evildan skrev:
panda666 skrev:
Hybridsmurfen skrev:

Kan inget om F10.

Men visst, Mitsubishi hade problem med sotade motorer och detta gällde då 1.8 GDi. Samma maskin finns i äldre Volvo S/V40.

Du nämnde en E39 523. Råkar ha haft en sådan, se mina gamla bilar, Den gick som ett skott. +30000 mil. Vi fick byta vattenpump, pumphus, kylare -även den i plast- och lite annat. Men totalkostnaden var helt ok. Varför inte titta på en BMW 740 E38? Haft flera utan strul. Billiga är de med. Gäller att hitta rätt bil. I de gamla BMW jag ägt har aldrig automaten krånglat. Men jag kör som en kärring :-)

hehe , dom flesta pratar bra o positivt om just 523an, äre nått speciellt me den motorn eller? 525an som ja hade var dödstrött..^^känns 23an pigg? jävla bmw o deras plast, när ska de ta slut?

Insugen i plast till BMW är dom hållbara?
523 upplevde jag som lugnare i karaktären med en flatare effektkurva än 525, hur det ser ut på pappret vet jag inte.
Samma kassa motor i övrigt som 525/528 med plastimpeller osv osv.
Plant betonggolv är ett utmärkt komplement.

flatare?=segare?  ja tror inte ja upplevde nån större skillnad längesen när ja provkörde 523-525-528-530, har provkört dom allihopa o märkte ingen större skillnad. Är de nån som har märkt nån effekt skillnad på dom modellerna? flesta säger väl att 530 går bäst, på pappret iaf vinner 530 över alla 6or.

Forummoderator
18 164 Inlägg
14 november 2016
#262
Evildan skrev:
panda666 skrev:
Hybridsmurfen skrev:

Kan inget om F10.

Men visst, Mitsubishi hade problem med sotade motorer och detta gällde då 1.8 GDi. Samma maskin finns i äldre Volvo S/V40.

Du nämnde en E39 523. Råkar ha haft en sådan, se mina gamla bilar, Den gick som ett skott. +30000 mil. Vi fick byta vattenpump, pumphus, kylare -även den i plast- och lite annat. Men totalkostnaden var helt ok. Varför inte titta på en BMW 740 E38? Haft flera utan strul. Billiga är de med. Gäller att hitta rätt bil. I de gamla BMW jag ägt har aldrig automaten krånglat. Men jag kör som en kärring :-)

hehe , dom flesta pratar bra o positivt om just 523an, äre nått speciellt me den motorn eller? 525an som ja hade var dödstrött..^^känns 23an pigg? jävla bmw o deras plast, när ska de ta slut?

Insugen i plast till BMW är dom hållbara?
523 upplevde jag som lugnare i karaktären med en flatare effektkurva än 525, hur det ser ut på pappret vet jag inte.
Samma kassa motor i övrigt som 525/528 med plastimpeller osv osv.
Plant betonggolv är ett utmärkt komplement.

Fasen Mr. Evil. Det är klart de inte är hållbara. Men för att vara en BMW så är väl modellen helt ok? Givetvis blir det reparationer men "byta all plast" är ingen jättekostnad om nu TS vill köra en premiumbil...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

4 261 Inlägg
14 november 2016
Trådstartare
#263
heh roliga svar man läser här, synd att ja inte fattar all svensk skämt till 100% men försöker^^ ja e39 känns att vara väldigt snygg modell iaf. vet nån vilka modeller kom med pdc? är det bara nyare e39? eller bara motorstarka modeller som har det?

Evildan
14 november 2016
#264
Hybridsmurfen skrev:
Evildan skrev:
panda666 skrev:
hehe , dom flesta pratar bra o positivt om just 523an, äre nått speciellt me den motorn eller? 525an som ja hade var dödstrött..^^känns 23an pigg? jävla bmw o deras plast, när ska de ta slut?

Insugen i plast till BMW är dom hållbara?
523 upplevde jag som lugnare i karaktären med en flatare effektkurva än 525, hur det ser ut på pappret vet jag inte.
Samma kassa motor i övrigt som 525/528 med plastimpeller osv osv.
Plant betonggolv är ett utmärkt komplement.

Fasen Mr. Evil. Det är klart de inte är hållbara. Men för att vara en BMW så är väl modellen helt ok? Givetvis blir det reparationer men "byta all plast" är ingen jättekostnad om nu TS vill köra en premiumbil...

Förlåt jag tänkte fel, det var n52 jag tänkte på gällande plastinsugen.
Någon som verkligen vet hur dom fungerar / håller?

E39 är bekväm och tyst för årsmodellen, det kan ingen ta ifrån den, men enligt mina erfarenheter är tillförlitligheten tämligen medioker med alla spännande små elfel i framförallt ABS och antisladd, vilket till stor del givetvis är samma komponenter, för att inte glömma rostkänsligheten som inte ligger w210/s210 långt efter, dom rostar närapå snabbare än svindelman säljer sotningssatser till M50.
Märkligt nog brukar systerbilen Rover 75 klara sig bättre än E39, men det är klart, Brittisk bilbyggarkonst är vida erkänd.

Ponera ett E39 köp för 25000kr och sedan börja byta plastbitar för 3-4000kr, kamkedja och spännare 8-10000kr för att säkerställa att betonggolvet får fungera som enbart golv. Då är det i mina ögon ett väldigt skevt bilköp om man genast bör renovera för 50% av inköpssumman, men det är väl just därför gamla BMW:s är så billiga jämfört med bilar av erkänd kvalitet. ( Vilket TS själv upptäckt när han sökt på bakhjulsdrivna sedaner under 50k. )

Men, det är TS plånbok och säkerhet vilket gör att han i mitt tycke ska göra vad som känns bäst för honom och frugan.
Senast redigerat av Evildan (14 november 2016)

4 261 Inlägg
14 november 2016
Trådstartare
#265
väldigt intressant läsning, ja e så klart glad för alla tips,

@evil: kedjan menar du på v8orna va? för 6orna har väl inga problem med kedjan eller hur? kollade lite på merca också men det blir jättesvårt att få frugan att gilla det märket.^^

Forummoderator
9 299 Inlägg
14 november 2016
#266
JohnMayLives skrev:
Rolig kille big_smile. Men nån vidare koll har han inte. Kör på med showen, vi "lyssnar", allihop big_smile. Nu är jag nyfiken på vad som kan sägas om Rolls Royce, det är ju en hel del "skit" i de med big_smile, o de tillverkas i samma land som fantastiska Rover big_smile "

Det är nog du som inte har koll. Rover 75 är faktiskt en ganska trevlig bil, dessutom håller den bra. Bättre än BMW till och med. Att sedan märket är dött på svensk marknad har inget med saken att göra då den svenska marknaden är obefintlig även om det kan betyda att karossdelar är knepigt att få tag på.

Däremot är det inget för Panda då det är en betydligt gubbigare bil än han vill ha. Jag skulle inte heller vilja ha en Rover 75 då den har noll känslomässig betydelse för mig, men mer "bang for the buck" tror jag du får leta efter.

Jag tycker du ska läsa på lite om Rover 75 och hur den togs fram. Som BMW-frälst kan det bli en ögonöppnare för dig, det kanske rent av får dig att skaffa en som billig andrabilsglidare för långfärden.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Ubåtsingenjör
7 348 Inlägg
14 november 2016
#267
Evildan skrev:
Hybridsmurfen skrev:
Evildan skrev:

Insugen i plast till BMW är dom hållbara?
523 upplevde jag som lugnare i karaktären med en flatare effektkurva än 525, hur det ser ut på pappret vet jag inte.
Samma kassa motor i övrigt som 525/528 med plastimpeller osv osv.
Plant betonggolv är ett utmärkt komplement.

Fasen Mr. Evil. Det är klart de inte är hållbara. Men för att vara en BMW så är väl modellen helt ok? Givetvis blir det reparationer men "byta all plast" är ingen jättekostnad om nu TS vill köra en premiumbil...

Förlåt jag tänkte fel, det var n52 jag tänkte på gällande plastinsugen.
Någon som verkligen vet hur dom fungerar / håller?

E39 är bekväm och tyst för årsmodellen, det kan ingen ta ifrån den, men enligt mina erfarenheter är tillförlitligheten tämligen medioker med alla spännande små elfel i framförallt ABS och antisladd, vilket till stor del givetvis är samma komponenter, för att inte glömma rostkänsligheten som inte ligger w210/s210 långt efter, dom rostar närapå snabbare än svindelman säljer sotningssatser till M50.
Märkligt nog brukar systerbilen Rover 75 klara sig bättre än E39, men det är klart, Brittisk bilbyggarkonst är vida erkänd.

Ponera ett E39 köp för 25000kr och sedan börja byta plastbitar för 3-4000kr, kamkedja och spännare 8-10000kr för att säkerställa att betonggolvet får fungera som enbart golv. Då är det i mina ögon ett väldigt skevt bilköp om man genast bör renovera för 50% av inköpssumman, men det är väl just därför gamla BMW:s är så billiga jämfört med bilar av erkänd kvalitet. ( Vilket TS själv upptäckt när han sökt på bakhjulsdrivna sedaner under 50k. )

Men, det är TS plånbok och säkerhet vilket gör att han i mitt tycke ska göra vad som känns bäst för honom och frugan.

du brukar va relativt saklig ... men nu får du ge dig ! Visst har de problem me plast i kylsystemet, men skeva toppar är inte speciellt vanligt, det är inte m20 vi pratar om.

M52 är en väldigt bra motor, relativt snål för sin ålder och effekt. Det stora problemet för e39 är rost, annars är det väldigt trevliga bilar


4 261 Inlägg
14 november 2016
Trådstartare
#268
trevliga killar, ingen här som gillar merca? finns de nån pålitlig merca sedan där ute? med lite kräm, manuel. snygg? ungefär som e39? är gamla mercor pålitliga? eller äre bara till skroten?

Ubåtsingenjör
7 348 Inlägg
14 november 2016
#269
panda666 skrev:
trevliga killar, ingen här som gillar merca? finns de nån pålitlig merca sedan där ute? med lite kräm, manuel. snygg? ungefär som e39? är gamla mercor pålitliga? eller äre bara till skroten?

Mercorna är driftsäkra och mycket trevliga bilar, de är dock lite törstigare än motsvarande BMW.
Tyvärr är w210, dvs mercas konkurrent till e39, brutalt ful.. w211 som kom 2002 ser däremot riktigt trevlig ut.

Mercorna har lite mognare, eller kanske gubbigare vägegenskaper, vad man föredrar är högst personligt
Senast redigerat av CHEEVA (14 november 2016)


Ubåtsingenjör
7 348 Inlägg
14 november 2016
#270
En merca ska enligt mig vara med automat smile


Evildan
14 november 2016
#271
CHEEVA skrev:
Evildan skrev:
Hybridsmurfen skrev:
Fasen Mr. Evil. Det är klart de inte är hållbara. Men för att vara en BMW så är väl modellen helt ok? Givetvis blir det reparationer men "byta all plast" är ingen jättekostnad om nu TS vill köra en premiumbil...

Förlåt jag tänkte fel, det var n52 jag tänkte på gällande plastinsugen.
Någon som verkligen vet hur dom fungerar / håller?

E39 är bekväm och tyst för årsmodellen, det kan ingen ta ifrån den, men enligt mina erfarenheter är tillförlitligheten tämligen medioker med alla spännande små elfel i framförallt ABS och antisladd, vilket till stor del givetvis är samma komponenter, för att inte glömma rostkänsligheten som inte ligger w210/s210 långt efter, dom rostar närapå snabbare än svindelman säljer sotningssatser till M50.
Märkligt nog brukar systerbilen Rover 75 klara sig bättre än E39, men det är klart, Brittisk bilbyggarkonst är vida erkänd.

Ponera ett E39 köp för 25000kr och sedan börja byta plastbitar för 3-4000kr, kamkedja och spännare 8-10000kr för att säkerställa att betonggolvet får fungera som enbart golv. Då är det i mina ögon ett väldigt skevt bilköp om man genast bör renovera för 50% av inköpssumman, men det är väl just därför gamla BMW:s är så billiga jämfört med bilar av erkänd kvalitet. ( Vilket TS själv upptäckt när han sökt på bakhjulsdrivna sedaner under 50k. )

Men, det är TS plånbok och säkerhet vilket gör att han i mitt tycke ska göra vad som känns bäst för honom och frugan.

du brukar va relativt saklig ... men nu får du ge dig ! Visst har de problem me plast i kylsystemet, men skeva toppar är inte speciellt vanligt, det är inte m20 vi pratar om.

M52 är en väldigt bra motor, relativt snål för sin ålder och effekt. Det stora problemet för e39 är rost, annars är det väldigt trevliga bilar

Låt oss sakligt bestämma att du och jag har vitt spridda erfarenheter av M50/M52 för enkelhetens skull.
M20, tickticktick...blåsa toppen... wink

När M50/M52 fungerar som det är tänkt är det absolut inget fel på motorn, utom i mitt tycke som föredrar MB:s raka sexor lite klent bottendrag. Nu råkar det så vara att gammal som jag får anses vara på forumet har haft förmånen??? att äga några relativt nya lågmilade E36&E39 med M50/M52 i, servade enligt bok på auktoriserade verkstäder men ändock har haverier uppstått av olka art och jag kör som om det är mina pengar som står för verkstadskostnaderna, mao ganska snällt.
Det är likväl TS plånbok och ekonomi det handlar om.
Senast redigerat av Evildan (14 november 2016)

Ubåtsingenjör
7 348 Inlägg
15 november 2016
#272
Evildan skrev:
CHEEVA skrev:
Evildan skrev:

Förlåt jag tänkte fel, det var n52 jag tänkte på gällande plastinsugen.
Någon som verkligen vet hur dom fungerar / håller?

E39 är bekväm och tyst för årsmodellen, det kan ingen ta ifrån den, men enligt mina erfarenheter är tillförlitligheten tämligen medioker med alla spännande små elfel i framförallt ABS och antisladd, vilket till stor del givetvis är samma komponenter, för att inte glömma rostkänsligheten som inte ligger w210/s210 långt efter, dom rostar närapå snabbare än svindelman säljer sotningssatser till M50.
Märkligt nog brukar systerbilen Rover 75 klara sig bättre än E39, men det är klart, Brittisk bilbyggarkonst är vida erkänd.

Ponera ett E39 köp för 25000kr och sedan börja byta plastbitar för 3-4000kr, kamkedja och spännare 8-10000kr för att säkerställa att betonggolvet får fungera som enbart golv. Då är det i mina ögon ett väldigt skevt bilköp om man genast bör renovera för 50% av inköpssumman, men det är väl just därför gamla BMW:s är så billiga jämfört med bilar av erkänd kvalitet. ( Vilket TS själv upptäckt när han sökt på bakhjulsdrivna sedaner under 50k. )

Men, det är TS plånbok och säkerhet vilket gör att han i mitt tycke ska göra vad som känns bäst för honom och frugan.

du brukar va relativt saklig ... men nu får du ge dig ! Visst har de problem me plast i kylsystemet, men skeva toppar är inte speciellt vanligt, det är inte m20 vi pratar om.

M52 är en väldigt bra motor, relativt snål för sin ålder och effekt. Det stora problemet för e39 är rost, annars är det väldigt trevliga bilar

Låt oss sakligt bestämma att du och jag har vitt spridda erfarenheter av M50/M52 för enkelhetens skull.
M20, tickticktick...blåsa toppen... wink

När M50/M52 fungerar som det är tänkt är det absolut inget fel på motorn, utom i mitt tycke som föredrar MB:s raka sexor lite klent bottendrag. Nu råkar det så vara att gammal som jag får anses vara på forumet har haft förmånen??? att äga några relativt nya lågmilade E36&E39 med M50/M52 i, servade enligt bok på auktoriserade verkstäder men ändock har haverier uppstått av olka art och jag kör som om det är mina pengar som står för verkstadskostnaderna, mao ganska snällt.
Det är likväl TS plånbok och ekonomi det handlar om.

Nu vet jag inte vilka bilar du syftar på, men tittar man på dina "gamla bilar" så finns där 3 st BMW som alla varit relativt gamla då du stått som ägare. E36an förstår jag om den strulade, tittar man på bilderna så ser det ut som en sönder skruvad ungdomswagen.

Vad för haverier var det du var med om ? Krokiga toppar ?


Evildan
15 november 2016
#273
CHEEVA skrev:
Evildan skrev:
CHEEVA skrev:
du brukar va relativt saklig ... men nu får du ge dig ! Visst har de problem me plast i kylsystemet, men skeva toppar är inte speciellt vanligt, det är inte m20 vi pratar om.

M52 är en väldigt bra motor, relativt snål för sin ålder och effekt. Det stora problemet för e39 är rost, annars är det väldigt trevliga bilar

Låt oss sakligt bestämma att du och jag har vitt spridda erfarenheter av M50/M52 för enkelhetens skull.
M20, tickticktick...blåsa toppen... wink

När M50/M52 fungerar som det är tänkt är det absolut inget fel på motorn, utom i mitt tycke som föredrar MB:s raka sexor lite klent bottendrag. Nu råkar det så vara att gammal som jag får anses vara på forumet har haft förmånen??? att äga några relativt nya lågmilade E36&E39 med M50/M52 i, servade enligt bok på auktoriserade verkstäder men ändock har haverier uppstått av olka art och jag kör som om det är mina pengar som står för verkstadskostnaderna, mao ganska snällt.
Det är likväl TS plånbok och ekonomi det handlar om.

Nu vet jag inte vilka bilar du syftar på, men tittar man på dina "gamla bilar" så finns där 3 st BMW som alla varit relativt gamla då du stått som ägare. E36an förstår jag om den strulade, tittar man på bilderna så ser det ut som en sönder skruvad ungdomswagen.

Vad för haverier var det du var med om ? Krokiga toppar ?

Det är inte så att allt jag äger/ägt hamnar under mina "gamla bilar".
Jo den kokaincabben var inte någon pärla, fast fronten kom till efter en närgången container när ägarens dotter skulle parkera, bilen blev stående något år i deras garage och då hann även råttorna käka upp framstolarna, det var en udda syn. Nu front, lite annat tjafs och fula eftermarknadsstolar senare var bilen min. Det var i grunden en välservad bil, men på sedvanligt maner började det gå åt vatten, trots bytt pump och fungerande kylfläkt.

E39 523 hade jag inget ras på 20000mil full bok, trasiga pixlar i display, bromssköldar som rostade av och klassiskt trasig klädsel, annars vill jag minnas att den fungerade bra.

E39 528,  en riktig jävla holk, allehanda elfel glapp i hjulupphängningar, skrammel under huven och missbrukares törst på olja.

Sedan finns det några andra jag ägt när som var nyare, E39 523 automat 1999 som ägdes 2002, en ägare runt 10000 fullservade mil. Något hände så bilfan kokade och garagegolvet kunde behövts.
E39 525 som köptes istället för bilen ovan, det var en facelift 01/02 ca, manuell, även den en ägare och full bok, samma historia där. Bägge dessa var inbytesbilar på en stor märkesbunden firma vilket gjorde att jag klarade mig från den ekonomiska smällen till skillnad från ev Pandan.
Jag kan fortsätta räkna upp en E36 och en E46 med samma symptom men tror min upplevelse är klar nog.
Jag har även haft andra fel på de BMW:s jag genom åren ägt. Jag har ägt ett flertal bilmärken till som också gått sönder men nu håller jag mig till detta märke och specifik motor som diskuteras.
"Håller hur länge som helst om service och underhåll sköts" jo om underhåll betyder utbyte av cylinderhuvuden och foder vid var 4e service så visst är det en korrekt benämning.
Eller är det så jäkla ojämn byggkvalitet så att jag mfl som inte kör BMW längre haft samma problem fått måndagsexemplaren och ni som hyllar bilarna fått dom exemplar som Dr.Klaus har minutiöst skruvat ihop, vad vet jag.
Det är TS pengar det handlar om, han vet vad han vill göra med som, kanske.
Peace.





Ps, vad kör du själv runt i nuförtiden?
Blev det någon asiatisk släde som du letade efter när BMWn du sålde inte höll måttet för dig.
Jag var duktig nu och svarade dig... wink
Senast redigerat av Evildan (15 november 2016)

4 261 Inlägg
15 november 2016
Trådstartare
#274
Svårt att välja bilfan, känns som att en billig e39 vore nått just nu, får laga o sälja f10an, orkar inte tänka på att den kommer att strula igen i framtiden och behöver kanske inte ha en dyr bil som sitter o får dörruppslag på parkeringen hela natten. Prövade känslan av att ha en nyare bil och fick den känslan, både bra o dåligt. Men hade inte lådan pajat så här tidigt skulle ja tänka annorlunda, men nu hände det och tror inte ja orkar vänta på nästa skit som kan inträffa, tror ja ska kolla det som kommer först i 30-40k klassen och köpa det som en slit-släng bil. Kanske räcker för mig. Man blir inte heller så irriterad ifall man får en smäll på plåten då o då.^^ lexus -merca eller bmw? det är frågan. Har kollat in mazda-honda osv men dom ser för tråkiga ut.  kollade lite på subaru legacy också, men vettifan.

4 261 Inlägg
15 november 2016
Trådstartare
#275
JohnMayLives skrev:
Ut o provkör. Köp den bil som känns bäst o du får till bäst pris i förhållande till skick. Jag skulle handla privat. Har du kollat om din maskinskada täcker upp till 15000 mil som den gör ibland?

täckte fram till 12^^ min bil har gått 13. typiskt va?

4 261 Inlägg
17 november 2016
Trådstartare
#276
Lite uppdate, en trevlig kille har en e39 523 till salu för en bra peng, enda felet är att kylaren kanske behöver bytas, han säger att den läcker lite från kylare, nån dålig tätning från toppen? går det att rädda på nått sett eller måste man byta kylare? vad passar man på att byta medans man byter kylare? nån som vet vart billigaste kylaren finns? bra kylare till bra pris, skruvat? mr auto? eller finns det nån bättre sida? det alltså en 2000 e39 523. tack för all hjälp

Ubåtsingenjör
7 348 Inlägg
17 november 2016
#277
panda666 skrev:
Lite uppdate, en trevlig kille har en e39 523 till salu för en bra peng, enda felet är att kylaren kanske behöver bytas, han säger att den läcker lite från kylare, nån dålig tätning från toppen? går det att rädda på nått sett eller måste man byta kylare? vad passar man på att byta medans man byter kylare? nån som vet vart billigaste kylaren finns? bra kylare till bra pris, skruvat? mr auto? eller finns det nån bättre sida? det alltså en 2000 e39 523. tack för all hjälp

bildelaronline24.se brukar också va hyffsat billiga

kolla över alla plastdetaljer i kylsystemet, på min e46 var en liten rör bit på baksidan av toppen helt uttorkad och läckte som ett såll


4 261 Inlägg
17 november 2016
Trådstartare
#278
JohnMayLives skrev:
Kylare, termostat,vattenpump och termostathus när du ändå är där o rotar, och kylarvätskan med så klart. Ebay, Autoteilemann.de eller varför inte originaldelar via www.bmwautodalys.lt?

tack cheeva,

@john. ska man byta allt de där skitet också ? räcker inte me kylarn så länge? ifall bara den läcker lite?

Ubåtsingenjör
7 348 Inlägg
17 november 2016
#279
panda666 skrev:
JohnMayLives skrev:
Kylare, termostat,vattenpump och termostathus när du ändå är där o rotar, och kylarvätskan med så klart. Ebay, Autoteilemann.de eller varför inte originaldelar via www.bmwautodalys.lt?

tack cheeva,

@john. ska man byta allt de där skitet också ? räcker inte me kylarn så länge? ifall bara den läcker lite?

Jag hade bytt allt som John radar upp när du ändå som sagt är där och rotar smile Inte mycket mer jobb + att det är riktigt skönt att veta att det är bytt


4 261 Inlägg
17 november 2016
Trådstartare
#280
JohnMayLives skrev:
Du har väl snabbkopplingar till kylaren har jag för mig. Är o-ringar som tätar isf. O-ringar blir dåliga med tiden. O en kylare ger alltid upp förr eller senare. Jag hade börjat med att konstatera läckagets storlek o varifrån det kommer innan jag köper delar. Är det max 1 liter på typ 800 mil om man kan verifiera till 100% att det läcker pga dåliga o-ringar så är fixen enkel. Är o-ringarna kassa brukar det oftast läcka när bilen svalnar, inte under drift o ej heller när den svalnat helt.

kanske nog bra ide att ja lämnar in till min verkstad så får dom kolla, annars får ja nog byta lite grejer. Finns de nån kit med alla delar nånstans? nån kylar-vattenpump etc etc kit?


Sök