Tänkte starta en projekttråd om min Amazon wagon!
Lite info om vad jag gjort sen jag skaffade den våren 2016.
Som den såg ut när jag köpte den
Började med att riva ur all inredning för att städa ur den och ljudisolera golv, bagage och dörrar. Bytte därefter ut alla gummilister m.m till dörrarna.
Monterade även förläggningen av instrumentpanelen som sitter på dörrarna
Renoverade därefter bromsarna, kombiinstrumentet, bytte till vita blinkers, tonade baklyktorna och bytte till hel gula h4 lampor till strålkastarna
Köpte sen en uppsättning äkta 17x9" BBS Lemans fälgar som med lite modifiering passade. Kapade även fjädrarna fram och bak för att få lite goare stuk.
Tröttnade till slut på det höga ljudet från B18 motorn som varvade 4000 varv vid 90km/h så jag köpte och monterade en m41 j type låda och en ny koppling.
Installerade även 6x9or med slutsteg i bak och 5,25or i framdörrarna från Rockford
Efter det har jag åkt runt på träffar m.m och använt den som den är tänkt att användas
Nu står Amazonen i garaget och inväntar vinterns jobb
Detta ska göras inför vintern:
-Motor och låda ska plockas ur och lådan ska renoveras medan motorn ska bytas mot trimmad B20.
-Motorrummet ska rostlagas och lackas.
-Bromssystemet ska bytas ut mot 2 krets system.
-Grillen ska bytas ut mot den tidiga B18 grillen och bakljusen ska bytas ut mot dem hel röda.
-Bakluckan ska byggas om.
-En baslåda ska eventuellt byggas in i reservhjulsbaljan.
Kommer att lägga upp bilder m.m i denna tråd. Ni får gärna kommentera och komma med idéer