3070
Sök

Bra bil för mellan 10-20tusen

19 Inlägg
17 november 2016
Trådstartare
jag skulle vilja ha hjälp och kolla på en bra jag vill ha den till att köra fort har kollat på hyuandia coupe
men vill gärna ha lite mer erfarenhet till hjälp tack

Forummoderator
18 038 Inlägg
17 november 2016
Eh? Okej? Köra fort?

För den summan ska man nog köpa en släde som håller. Och inte piska den runt gathörnen. Fast en 940 Turbo är ju en lättmekad sak som driver i rätt ände.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Forummoderator
18 038 Inlägg
17 november 2016
JohnMayLives skrev:
Bra fort och Hyundai är en  omöjlig ekvation

Säg inte det... Den Coupé V6 jag hämtade ut som ny 2006 var snabb... Fast lite mer pengar där.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Diagnostekniker
2 754 Inlägg
17 november 2016
"Jag vill köra fort."
Med den attityden borde du köpa en Micra.

Up the RA

Forummoderator
18 038 Inlägg
17 november 2016
Jesper328 skrev:
"Jag vill köra fort."
Med den attityden borde du köpa en Micra.

Med tanke på meningsuppbyggnaden i TS inlägg gissar jag på 18 år...

4 162 Inlägg
17 november 2016
JohnMayLives skrev:
Bra fort och Hyundai är en  omöjlig ekvation

Haha kunde inte sagt det bättre själv:)

962 Inlägg
17 november 2016
drakgurra skrev:
jag skulle vilja ha hjälp och kolla på en bra jag vill ha den till att köra fort har kollat på hyuandia coupe

Bobby Car, en blå låter som en bra ide. Den är det svårt att köra ihjäl medtrafikanter med.

https://lekmer.se/leksaker/cyklar-trakt … arkfordon/

Annars vill jag nog rekommendera till att du inte ska utgå ifrån att köra fort när du väljer bil.
Tyvärr brukar många inte blir så gamla när dom har den attityden.

Tråkigt svar men jävligt politiskt korrekt. wink

"Yeah come on Affen and do the shake"
Att säga fel sak vid rätt tillfälle är lite som att säga rätt sak vid fel tillfälle.

5 700 Inlägg
17 november 2016
Vilken bil som helst går tillräckligt fort för en med nytaget körkort tongue
Finns nog ingen bil i den prisklassen som inte har en toppfart som räcker till för att riskera att förlora körkortet.

Evildan
17 november 2016
En Hyundai Genesis Coupe stämmer in på den önskan du har.
Snabb.
Hållbar.
Riktigt kul bil och ovanlig sportcoupe i Sverige.

3 384 Inlägg
17 november 2016
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=316978

Vad ska du köra fort emot? Tänk att du kan gå snabbare än en parkerad lambo. :-)

Evildan
17 november 2016
JohnMayLives skrev:
För 10-20' svenska kronor? Men visst Genesis ser OK ut, faktiskt.

Nej för bövelen, TS måste öppna lädret på vid gavel och lägga upp en hundring till.
Gamla coupén bjuder inte på mycket sportbilsspänning då det är en Elantra under formerna. Men fungerar krångelfritt gör dom i regel.

Evildan
17 november 2016
Annars kan detta vara en lämplig kandidat?
https://m.blocket.se/Sodermanland/Volvo … 190299.htm

Ubåtsingenjör
7 317 Inlägg
17 november 2016
Evildan skrev:
Snabb.
Hållbar.

fast varken den eller den som Mr.President Donald Hybrid Trump nämner lite högre upp är snabb

Jag köpte efter mycket om och men en Hyundai, det är tyvärr det sämsta bilköpet jag gjort sad Dagen efter jag hämtat bilen så la ABSen av, detta fixade handlaren. En vecka senare börjar det klonka i framvagnen, sen gav spolaren till vindrutetorkaren av igår. Inte går den speciellt billigt heller, trots att det står miljöbil på bakluckan

Det blir aldrig mer en hyundai för min del ! Även om den nya genesis sedanen ser trevlig ut
Senast redigerat av CHEEVA (17 november 2016)

Evildan
17 november 2016
CHEEVA skrev:
Evildan skrev:
Snabb.
Hållbar.

fast varken den eller den som Mr.President Donald Hybrid Trump nämner lite högre upp är snabb

Jag köpte efter mycket om och men en Hyundai, det är tyvärr det sämsta bilköpet jag gjort sad Dagen efter jag hämtat bilen så la ABSen av, detta fixade handlaren. En vecka senare börjar det klonka i framvagnen, sen gav spolaren till vindrutetorkaren av igår. Inte går den speciellt billigt heller, trots att det står miljöbil på bakluckan

Det blir aldrig mer en hyundai för min del ! Även om den nya genesis sedanen ser trevlig ut

Snabb är ett tämligen relativt begrepp, 3.8l gör 0-100km/h på 6.1s, det är för dom flesta ganska snabbt.
Elantran (Coupé) är inte ens i närheten prestandamässigt.

Vilket jkl aber, vad för Hyundai har du köpt?

Ubåtsingenjör
7 317 Inlägg
17 november 2016
Evildan skrev:
CHEEVA skrev:
Evildan skrev:
Snabb.
Hållbar.

Snabb är ett tämligen relativt begrepp, 3.8l gör 0-100km/h på 6.1s, det är för dom flesta ganska snabbt.

var dum nog och köpte en i10... trodde den skulle gå billigt, men tji fick jag

Ubåtsingenjör
7 317 Inlägg
17 november 2016
JohnMayLives skrev:
Räknas verkligen i10 som en bil? Det är ju en mini-bil väl big_smile? Lite tragi-komiskt att höra detta, men jag är ingalunda skadeglad, tråkigt att behöva köpa "skit", eller rättare sagt ha sån otur med en enkel basic bil där nästan inget borde kunna gå sönder då den saknar allt(?) vad finnesser heter.

Edit: i10, F10...ser ni sambandet big_smile?

nja det ska väl knappt räknas som bil, transportmedel är kanske en mer korrekt benämning

Den saknar exakt allt utom stereo ( den funkar ), Hyundai är ju ett märke bland många som lovordats här på forumet så jag trodde det var ett säkert köp, men icke.

En burk som denna som gör 0-100 på en halv minut ska inte dricka försumbart mindre än min BMW, som även om den är trött ändå kan kallas bil.

Nåja, får se vad det blir efter denna burken, den ska bort så fort den är nybesiktigad då jag vägrar sälja just skit smile

Evildan
17 november 2016
CHEEVA skrev:
Evildan skrev:
CHEEVA skrev:

Dom är i regel ganska problemfria, Atosen hade känslig växellåda men i10 är uppdaterad även på det området.
Du måste fått tag på ett riktigt jkl måndagsexemplar eller ett misskött sådant.
Vilken motor i din?
1.1 1.2 eller 3cyl diesel.
Bensinmodellerna brukar förbruka strax under 6l/100km blandad körning.
Vad förbrukar din?
Årsmodell?
Mil?
Kan det vara ngt galet med din?

Ubåtsingenjör
7 317 Inlägg
17 november 2016
Evildan skrev:
CHEEVA skrev:
Evildan skrev:

Dom är i regel ganska problemfria, Atosen hade känslig växellåda men i10 är uppdaterad även på det området.
Du måste fått tag på ett riktigt jkl måndagsexemplar eller ett misskött sådant.
Vilken motor i din?
1.1 1.2 eller 3cyl diesel.
Bensinmodellerna brukar förbruka strax under 6l/100km blandad körning.
Vad förbrukar din?
Årsmodell?
Mil?
Kan det vara ngt galet med din?

1,1 bensin har gått strax under 10 000 mil och ger ett fräscht intryck, fullt med stämplar i boken..
Den dricker 0,6 eller strax över och då kör jag 80% landsväg till och från jobbet. Den är från 2008

Nog är där något galet, den är sop slut i framvagnen tongue som tur är så är delarna billiga, men jag hade helst sluppit skruva... lite det som var tanken när jag köpte denna. Hur som så är det en riktig skit bil, något som är överraskande bra är utrymmet i kupén vilket helt klart är jämförbart med kollegans Focus

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 254 Inlägg
17 november 2016
M123 skrev:
drakgurra skrev:

Bobby Car, en blå låter som en bra ide. Den är det svårt att köra ihjäl medtrafikanter med.

https://lekmer.se/leksaker/cyklar-trakt … arkfordon/

Annars vill jag nog rekommendera till att du inte ska utgå ifrån att köra fort när du väljer bil.
Tyvärr brukar många inte blir så gamla när dom har den attityden.

Tråkigt svar men jävligt politiskt korrekt. wink

Hahaha!!!!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Muttley
17 november 2016
Ska du köra streetrace med en coupe?     

Ett tips är väl att du lär dig lite om bilar först och främst smile.

Men eftersom du ändå tänkte göra allt för att bli av med körkortet så får du lycka till.

Sök