Jorge de igår som jag ville göra på bilen. Har planer att måla detta lok men vet ej var jag kan köpa den färg jag vill ha och om klarlack klarar värmen som är i ett motor rum. Se så fin ut efter de lilla jag har gjort på bilen. Kommer att åka till vallåkra ca 06:30 på morgonen kommer vara kul.
Då har man varit på vallåkra en hel dag och det var kul att se alla de bilar som var där. Kommer att fixa lite på måndag med bilen gällande de fel jag har de kommer nog vara sista uppdateringen innan skolan börjar.
Nu äntligen har jag fixat felet. Jag hade varit en bättre väg till minus en den plattan som var där den såg ut som om någon hade doppat den i en hink med färg och sen satt ditt den igen så dålig var den har ej någon bild på den. Detta måste vara tredje eller fjärde gången jag river i fronten. Ska köpa nya någon gång. Ska plasti-dippa den svart någon gång i framtiden utom Volvo märket då. Nu äntligen kan jag köra med dim på utan att fel i lys systems lampan lysen samtidigt. Den var alla bra nyheter den dåliga är att jag måste köpa bensin själv nu får ej från mamma eller pappa. Ska köra med en dunk med bensin i bagaget så man inte fastnar någon stans utan soppa. Har också köpt nya två nya fjäderbenslagring som jag ska byta. Sen ska jag byta den högra styrleden också för att vara på den säkra sidan med allt med styrningen. Kommer att köpa fett så jag kan fixa broms oken fram för de är lite sisådär då glid pinnarna. Kommer en uppdatering kommer nog snart igen.
En liten uppdatering. Jag har en bra nyhet och en dålig båda gäller samma sak i min bil. Den bra nyheten är att jag har hittat vad min bas spelar som bäst i frekvens då ca 45-46 Hz. Då till den dåliga basen är sönder min 10" drog upp gainen lite typ ca 3/4 till max och helt plötsligt när jag var ute o körde så störde jag mig på att basen bara kom från högtalarna i bilen och inte i min bass. ;( Jag tror mitt slutsteg var för kraftigt för den basen som jag hade. Nu stör jag mig på att inte har någon bass i registret i bilen och då räknas inte de vanliga högtalaren i bilen för de har fult upp att spela alla andra frekvenser utom bas. Kommer att köpa en ny bas i framtiden med måste fixa bilen innan jag kan göra det.
En liten uppdatering. Jag har en bra nyhet och en dålig båda gäller samma sak i min bil. Den bra nyheten är att jag har hittat vad min bas spelar som bäst i frekvens då ca 45-46 Hz. Då till den dåliga basen är sönder min 10" drog upp gainen lite typ ca 3/4 till max och helt plötsligt när jag var ute o körde så störde jag mig på att basen bara kom från högtalarna i bilen och inte i min bass. ;( Jag tror mitt slutsteg var för kraftigt för den basen som jag hade. Nu stör jag mig på att inte har någon bass i registret i bilen och då räknas inte de vanliga högtalaren i bilen för de har fult upp att spela alla andra frekvenser utom bas. Kommer att köpa en ny bas i framtiden med måste fixa bilen innan jag kan göra det.
Troligen var lådan felbyggd de är ju de att basen spelat i fel avstäming så den gått sönder Man kan aldrig få för mycke watt till en bas bättre med förmycke en förlite
Troligen var lådan felbyggd de är ju de att basen spelat i fel avstäming så den gått sönder Man kan aldrig få för mycke watt till en bas bättre med förmycke en förlite
jag hörde av pappa igår att det var en bas värd typ 200 till 250 kr så jag bryr mig inte över volymen i den. kommer att köpa en ny 200 kr bas o sätta dit den i den gamla och senare göra en ny. De är min plan.
Finns mycke bra basar för bilig peng ,, kör ett par 8" basar i min 945a nu som ör 15 år gammla . dom spelar som de sitter en 12" i
Finns mycke bra basar för bilig peng ,, kör ett par 8" basar i min 945a nu som ör 15 år gammla . dom spelar som de sitter en 12" i
Nu har tiden inkommit för att göra iordning bilen för bess. Förra gången hade bilen gått 37 503 mil och du ste den på 39 600 mil. har satt tillbaka original dämparen back igen. Bilden är några dagar gammal. När jag skulle sätta ditt dämparen såg jag att de som håller uppe vajern till förar sidan var av. då förstår jag varför den inte drar till mellan 3 till 5 utan 7, 8 innan den låser upp ingen. Ska köpa en klämma på Biltema och nya bultar till fram oken och smörja upp dom. Fixade de sista gord fel som jag vet innan besiktning. Har också tankat i E85 iden. då 10L E85 och 60L 95. allting bra att minska co2 utsläppet lite kommer att uppdatera imorgon efter att ha varit på besiktningen.
Det gick bra igenom besiktningen var bara en sak som han sa och det va att bränsleledningen till pumpen under bilen läkte lite inget annat. Jag kan nämna de dom sa föra gången och det var broms slangarna fram. Sen kommer jag att byta vänster ok fram och broms slangar runt om och belägg fram.
hej har idag tagit ut min gamla bas låda för den tar bara plats. Hade glömt ut svårt det är att ta bort högtalarkablarna från slutsteget. Här är den gamla basen. Jag och pappa tror att den är på ca 32 till 34 L. Ha i tanke att baselementet är från början av 90 talet och inget ny bas som ska ha ca 15 l i volym. Kommer att uppdatera snart igen.
Hej har knappt hänt något sen sist. Har mest körat och har inte gjort något på bilen en. Min plan är att plasti dippa grillen svart och sen ta bort den lösning till telefon hållare jag har för jag får ej någon luft i ansiktet med båda pekande mot mig. Måste vinkla hållaren lite på sned för att det ska blåsa i mot mig. Nu har löven börjat falla. Såg detta när jag skulle gå hem efter att ha tankat bilen lite. Vet ej vad det är för något Kommer i veckan att kanske gör en hjulinställning igen så allt står rakt som det ska i fram vagnen. Kommer under höstlovet att göra lite på bilen igen och Kommer snar att sätta dit mina extra ljus igen.
Var ute vid bilen och kollade hur mina dörrar såg ut under till så jag vet vilken jag ska ta under höstlovet som kommer snart. Tog först och sände med fingrarna och då lätt det som metall som var så tunn och skadad av rost. Såg inte så fint ut har. Och här med. Höger bakdörr är den enda som är värst blad alla mina dörrar som är på bilen. Och en liten elak fläk med rost på höger framdörr också. Vet ej hur den svarta listen sitter och hur man får bort den och tillbaka vid rost lagning. Kommer att ta med mig min 531 topp till skolan imorgon och lossa alla ventiler och fjädrar då. kommer att uppdatera inom kort igen.