Tja jag undrar vad ett stänkskyddsstag är. jag fattar att de har något med stänkskyddet att göra på volvo 240 men jag kan inte se vart de ska sitta eller vad syftet med den grejen är.
Kan vara så. Man borde kunna lista ut var/hur de skall sitta, kan jag tycka . Kolla med 240-folket, de har koll om detta var standard eller bara fanns på vissa modeller? Kan det vara som så att det skiljer på stänkskydd monterade från fabrik kontra köpta i efterhand?
Den kortare vinklade platta delen skruvas i den delen av hjulhuset som skärmar av motorrummet från hjulhuset och den längre fäster du i plastinnerskärmen. Det är alltså för att kunna ha stänkskydd i kombination med plastinnerskärmar.
Den kortare vinklade platta delen skruvas i den delen av hjulhuset som skärmar av motorrummet från hjulhuset och den längre fäster du i plastinnerskärmen. Det är alltså för att kunna ha stänkskydd i kombination med plastinnerskärmar.
okej så det har inget att öra med att mina stänkskydd inte sitter som de ska längre?