Bakgrunden till renoveringen är att jag vill ha en bil som är bra i ordning, vill ha den lika fin i motorrummet som den är utvändigt. Underredet kommer också göras till det bättre. Renoveringen påbörjades hösten 2015, och kommer... Visa mer
Var inne och kikade på Aroson 780, hans motorrum är ju så jäkla fint och den har jag som förebild nu, och när jag kollade lite på framvagns delarna så hade jag kört balkskruvarna i fel färg! Tyvärr har jag inte fått mina delar än ifrån lack, fast han lovade att det skulle vara klart till helgen! https://www1.garaget.org/gallery/images/176/175523/175523-ec59ea8f24929be1cfd867fb9ab27051.jpg
Är du säker på att jag har rätt färg,dessa bultar på din bild ser väl korrekta ut. Jag följer inte "facit"denna gång utan det blir som jag tycker det passar .
Jag har bestämt mig för att alla karosseri skruvar ska vara gula och mina skruvar hade jag kört blank, vilken blev fel, bara att ta med och köra om dom. vad jag kunde se på din var dina elförzinkade gula och original tror jag att dom är svarta.
Var inne och kikade på Aroson 780, hans motorrum är ju så jäkla fint och den har jag som förebild nu, och när jag kollade lite på framvagns delarna så hade jag kört balkskruvarna i fel färg! Tyvärr har jag inte fått mina delar än ifrån lack, fast han lovade att det skulle vara klart till helgen! https://www1.garaget.org/gallery/images/176/175523/175523-ec59ea8f24929be1cfd867fb9ab27051.jpg
Är du säker på att jag har rätt färg,dessa bultar på din bild ser väl korrekta ut. Jag följer inte "facit"denna gång utan det blir som jag tycker det passar .
Jag har bestämt mig för att alla karosseri skruvar ska vara gula och mina skruvar hade jag kört blank, vilken blev fel, bara att ta med och köra om dom. vad jag kunde se på din var dina elförzinkade gula och original tror jag att dom är svarta.
Tackar. Man har ju en liten fördel att man kan ta med delarna vartefter man tar bort dom, nu när jag lägger ner delarna i påsar så skriver jag upp vad dom sitter, så rätt skruv hamnar på rätt plats, börjar bli mycket delar att hålla reda på nu!
När jag hämtade hem min andra bil, så fick jag med alla delar som jag hade inne på lackering. Nu är frågan om man ska montera lackade motorfästen eller de nya? Kardanaxeln hemma efter 3 månader hos lackeraren. Köpte nya högtalare till den röda bilen och köpte även till den här medans de finns kvar utav TS-A serien, vill ha samma serie både i fram och i bak. Är lite skillnad på högtalarna, TS-G är inga dyra högtalare men får duga i bruksbilen!
Jag hade nog monterat dom lackerade motorfästena faktiskt.
Aronson skrev:
Mycket fina delar. Jag hade nog också kört på dem lackerade,lättare att hålla puts på.
Henkix skrev:
Hade också använt dem lackerade
Nästan direkt jag hade lagt upp de här så gick jag ner och kollade på de nya och de nylackade fästena och tyckte inte att de nya var snyggare så det få bli de lackade motorfästena!
Monterar de delar som går på framvagnen lite löst, blir lättare att hålla ordning på alla delar och skruv. Den dagen jag lackar motorrummet så ska inte framvagnen och fjäderben vara monterad på bilen. Till fjäderbena måste jag köpa hem stötdämpare ( BILSTEIN B6 Sport) innan jag kan sätta ihop allt. Lagt upp kardanaxeln enligt märkningen jag gjorde när jag tog isär knutkorsen så allt hamnar på rätt plats igen. De här är de roligaste med renoveringen när man återmonterar både nya och gamla delar och allt ser ut som det vore nytt. Nu ska jag fixa bromsoken, bromsservon och en värmeplåt som sitter i motorrummet och styrväxel innan jag gör det sista i motorrummet.