tkd_rille skrev:
Men folk får lära sig gå helt enkelt
Jag tror dom flesta kan gå, det har inte med det att göra.
Som jag sa, är du stressad, har några gnälliga småbarn, ont om tid och ska storhandla för en vecka framåt, då går du inte gärna längre än nödvändigt.
För många kanske det inte ens är ett alternativ, dom klarar helt enkelt inte att släppa på 4-5 stora matkassar plus hålla koll på 2 ungar genom stan.
Jag är fullt frisk och inte särskilt gammal, men även för mig är det klart ansträngande bara att hålla styr på en 7-åring mitt i folkvimlet. Ska jag dessutom släpa på flera tunga kassar så är det definitivt inget jag gör om jag slipper.
Alla jag någonsin stött på som förespråkat bilförbud i städer har varit i en sådan situation att dom själva klarar sig bra utan bil och vill därför ha staden för sig själv genom att stänga ute alla andra. Oftast unga, inga barn, bor centralt, storhandlar aldrig och har all tid i världen.
Att allas liv inte ser ut som deras verkar aldrig ha slagit dom, och det brukar vara närmast en aha-upplevelse för dom när dom inser att dom inte är normen som alla andra försöker efterlikna.