Hejsan!
Kände tyvärr att de vart alldeles för struligt med två bilar i ett projekt, vart väldigt rörigt att läsa det hela.
Så bestämde mig för att göra ett nytt projekt!
Såhär såg bilen ut när jag hämtade hem den
Motorn är till salu, följde med bilen vid köp. Vet egentligen inget om motorn förutom att det var tänkt att den skulle sitta i denna kaross.
Det följde även med nya motorfästen finns liggande, motorkod: B5234T3.
Mycket godsaker, BC coils fram 10kg, Gas bak, stora styrvinkelkitt osv...
Bästa av allt dörrar, huv, baklucka är grundade o klara för lack så enbart karossen som behövs fixas.
Något som jag har liggande på vinden, frågan är om de är godkänt o använda med tanke på icke fia godkända? tanken är att han ska vara godkänd för gata samt proint/modified är väl tanken nån gång eller liknande vi får se..
Kanon fräsch kaross, hittar inprincip ingen rost fräschaste 75an jag någonsin sett som inte varit renoverad, tidigare ägare har tyvärr påbörjat renoveringen med o skära dän baljorna bak har väldigt svårt o tänka mig att de var fel på dem med tanke på resten av karossen?
Bilen ska ha rullat 8,8k mil enbart, har mina små aningar att de faktiskt stämmer ytterst få ställen finns de o laga på, klassiska ställen typ under framvagns balk osv finns inte en gnutta rost?!
Ruggigt tråkigt ställe o laga rost på.. har inte riktigt bestämt mig hur jag ska få te det snyggt.. Men har kurs hela denna helg så blir inget skruvande med den tyvärr!
Börja punkta te skiten, bara helsvetsa o slipa tet lite sen!
Hämtade en trevlig gs6-53dz låda i jönköping!
Märkte upp vart jag skulle kapa av "svepet" på automatlådan från mercan.
Grovkapning av "svepet"
Usch så dant, kan ju inte skicka iväg det såhär...
Slutligen skickades det iväg på onsdagen till Brandtab för omsvetsning!
Byggt motorfästen, dock har jag börjat fundera om det skall byggas annorlunda!
Tror dessa original kuddar tyvärr kan bli för mjuka..
Påbörjat kardan, dock funderar jag på om den blir i klenaste laget..
Ytterligare en motor är inköpt en sug om606a. Men skall reggbesiktas med turbo 603a!
Började måtta ut lite 4-kants profil!
Har sett en del sätta slang mellan vattenpumpen till pluggen mellan 5/6 cylindern.
Men på denna sug maskin har jag ju värmeväxlare och skulle gärna vilja ha kvar den.
Funderar på om de går o svetsa på ett t-kors på ett av rören till värmeväxlarn som sedan går till 5/6 cylindern.
Undrar kommer de bli för dålig cirkulation i värmeväxlaren om jag stjäl vatten där ifrån eller vad tror ni? Samt vill ja gärna ta från röret med kallt vatten innan växlaren så att säga 🙈
Ja blocket är upp och ner, och slangen ska gå till pluggen bort till höger. 😉
Som sagt.. upptäckte fort att 606an och 603an är olika tråg så blir tvungen o svetsa om detta tråg med.
Efter lite rengöring så ser det helt plötsligt okej ut!
Bara börja mäta och kapa. Tråget är redan klart tog tyvärr ingen efterbild får se om jag kommer ihåg det imorgon. Väntar på svetsning av farsan! (Y)
Tagit dän ett av rören, åt helsike så snett de var.. Vart inget riktigt kryss.. Men de ska de nog snart bli iordning!
Hade tyvärr några mer bilder, men garaget tyckte de var för låg kvalite! ;/
Han o fixa till staget emellan sätena med!
Även beställt en ny "lilla" turbo!
Väntar även på ett trevligt paket, med lite sent julgodis!: D
Nu börjar de äntligen bilda ett rakt kors, inte mycket kvar på buren nu. Helsvets kvar!
Gasen till svetsen tog slut, tröttnade fort och gjorde en 4kants profil till hatthyllan. Vart tyvärr inte mycket mer än så idag.
Satt och fundera på finns de några regler om hur brandväggen ska byggas? sålänge den är tät?
Samt ska den va i alu eller plåt?
Har sett många har den i princip nerbyggd hela vägen till kardantunneln av någon lustig anledning?
Tänkte bygga min rakt ner från fyrkantsprofilen annars..
Ibland får man vara nöjd över sina svetsar, trots att man är en sketen lastbilschaufför!
Ett trevligt paket med lite 3" klammer, nu slipper man silikonslangarna!
Kände tyvärr att de vart alldeles för struligt med två bilar i ett projekt, vart väldigt rörigt att läsa det hela.
Så bestämde mig för att göra ett nytt projekt!
Såhär såg bilen ut när jag hämtade hem den
Motorn är till salu, följde med bilen vid köp. Vet egentligen inget om motorn förutom att det var tänkt att den skulle sitta i denna kaross.
Det följde även med nya motorfästen finns liggande, motorkod: B5234T3.
Mycket godsaker, BC coils fram 10kg, Gas bak, stora styrvinkelkitt osv...
Bästa av allt dörrar, huv, baklucka är grundade o klara för lack så enbart karossen som behövs fixas.
Något som jag har liggande på vinden, frågan är om de är godkänt o använda med tanke på icke fia godkända? tanken är att han ska vara godkänd för gata samt proint/modified är väl tanken nån gång eller liknande vi får se..
Kanon fräsch kaross, hittar inprincip ingen rost fräschaste 75an jag någonsin sett som inte varit renoverad, tidigare ägare har tyvärr påbörjat renoveringen med o skära dän baljorna bak har väldigt svårt o tänka mig att de var fel på dem med tanke på resten av karossen?
Bilen ska ha rullat 8,8k mil enbart, har mina små aningar att de faktiskt stämmer ytterst få ställen finns de o laga på, klassiska ställen typ under framvagns balk osv finns inte en gnutta rost?!
Ruggigt tråkigt ställe o laga rost på.. har inte riktigt bestämt mig hur jag ska få te det snyggt.. Men har kurs hela denna helg så blir inget skruvande med den tyvärr!
Börja punkta te skiten, bara helsvetsa o slipa tet lite sen!
Hämtade en trevlig gs6-53dz låda i jönköping!
Märkte upp vart jag skulle kapa av "svepet" på automatlådan från mercan.
Grovkapning av "svepet"
Usch så dant, kan ju inte skicka iväg det såhär...
Slutligen skickades det iväg på onsdagen till Brandtab för omsvetsning!
Byggt motorfästen, dock har jag börjat fundera om det skall byggas annorlunda!
Tror dessa original kuddar tyvärr kan bli för mjuka..
Påbörjat kardan, dock funderar jag på om den blir i klenaste laget..
Ytterligare en motor är inköpt en sug om606a. Men skall reggbesiktas med turbo 603a!
Började måtta ut lite 4-kants profil!
Har sett en del sätta slang mellan vattenpumpen till pluggen mellan 5/6 cylindern.
Men på denna sug maskin har jag ju värmeväxlare och skulle gärna vilja ha kvar den.
Funderar på om de går o svetsa på ett t-kors på ett av rören till värmeväxlarn som sedan går till 5/6 cylindern.
Undrar kommer de bli för dålig cirkulation i värmeväxlaren om jag stjäl vatten där ifrån eller vad tror ni? Samt vill ja gärna ta från röret med kallt vatten innan växlaren så att säga 🙈
Ja blocket är upp och ner, och slangen ska gå till pluggen bort till höger. 😉
Som sagt.. upptäckte fort att 606an och 603an är olika tråg så blir tvungen o svetsa om detta tråg med.
Efter lite rengöring så ser det helt plötsligt okej ut!
Bara börja mäta och kapa. Tråget är redan klart tog tyvärr ingen efterbild får se om jag kommer ihåg det imorgon. Väntar på svetsning av farsan! (Y)
Tagit dän ett av rören, åt helsike så snett de var.. Vart inget riktigt kryss.. Men de ska de nog snart bli iordning!
Hade tyvärr några mer bilder, men garaget tyckte de var för låg kvalite! ;/
Han o fixa till staget emellan sätena med!
Även beställt en ny "lilla" turbo!
Väntar även på ett trevligt paket, med lite sent julgodis!: D
Nu börjar de äntligen bilda ett rakt kors, inte mycket kvar på buren nu. Helsvets kvar!
Gasen till svetsen tog slut, tröttnade fort och gjorde en 4kants profil till hatthyllan. Vart tyvärr inte mycket mer än så idag.
Satt och fundera på finns de några regler om hur brandväggen ska byggas? sålänge den är tät?
Samt ska den va i alu eller plåt?
Har sett många har den i princip nerbyggd hela vägen till kardantunneln av någon lustig anledning?
Tänkte bygga min rakt ner från fyrkantsprofilen annars..
Ibland får man vara nöjd över sina svetsar, trots att man är en sketen lastbilschaufför!
Ett trevligt paket med lite 3" klammer, nu slipper man silikonslangarna!
0
0
0
0