Idag samt igår har den börjat hugga igen, den enda skillnaden jag lagt märke till är att det varit kallare ute ( åtminstone enligt bilens utetempmätare )
Sen får jag för mig att templampan har blinkat mer än vanligt när den går dåligt.
Kan denna givaren påverka motorgången på något sätt? Obs att jag har normal temp, mätaren står på 90° hela tiden när den är varm. Alltså är det bara varningslampan för temp som börjar.
Testade även rycka lmm idag, bilen va varm vid detta tillfälle, spelar det någon roll? Den gick skit och ville dö när jag ryckte ut den så antar den fungerar som den ska
När den gick utan att hugga så visade bilens termometer ca 4grader, när den högg senast stod den på 0.2 eller nåt. Vet inte om det är relevant alls utan försöker bara hitta allt som skiljer när den hugger mot när den går som den ska. Ska vara uppmärksam på vad temperaturmätaren säger och se om jag kan se om det verkligen har något samband eller om jag bara tror det.
Tankar från eran sida?
Edit, fungerade efter ca en timmas körning, termometern visade både minus och plusgrader när den gick som den skulle så antar att jag kan utesluta den delen.. dock så blinkade ej templampan när den gick bra, den höll på o blinka till o från när den inte gick som den skulle..
Har givaren någon mer uppgift än att bara varna? Tänker ifall den gör något som en säkerhetsåtgärd eller liknande?