3549
Sök

Stoppad 7 gånger av samma poliser på en kväll :D

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
7 januari 2007
Trådstartare
"välkommen tillbaka" sa den andra polisen när vi åkte iväg för sjunde gången tongue

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

1 893 Inlägg
7 januari 2007
Chrizz skrev:
Är vissa lagar så pass lite värda att ingen ska se till att de upprätthålls? Varför ska de då finnas?

"Helt uppenbart" svarar jag på ettan och på tvåan svarar jag "det kan man ju undra".
Ifall det nu finns en lag mot onödig körning, så är det ju riktigt tokigt och borde inte få finnas, den är deffinitivt inte värd att upprätthållas.
Vi bilägare betalar vägskatt för att kunna nyttja våra almänna vägar. Och så finns det en lag som säger att en polis godtyckligt kan säga "nu har du åkt här en gång för mycket, här har du 1200 spänn i böter!"

Jag ser att du själv har två bilar. Du betalar ca 4000:- / år i vägskatt, förväntar du dig inte att få köra på alla allmänna vägar så mycket du vill för de pengarna. Nu har jag inte problem med brist på alternativa vägar här i Göteborg. Men man blir ju mörkrädd när man hör en del tokigheter.

Låt mig spinna vidare på detta lite!

Käringen Larsson på tredje våningen ringer till ordningsman och klagar på oväsendet på torget. Länsman åker ut och hindrar folk som betalat skatt för att få åka på vägen och kanske bötfäller dem för "onödig körning"..?

Det finns lagar mot för höga bullervärden från bilar.
Det kan jag förstå och även uppskatta. Jag skulle köpa utan omsvep ifall länsman stod där med en decibell-mätare och bötfälde folk som kör med fyr tums raka rör mitt i natten. (Då skulle ju Käringen Larsson kunna sova och resten skulle kunna åka vidare, runt, runt om de ville.) Men nej, då står man där och bötfäller folk som utnytjar en rätt de betalar skatt för varje år.

Jag såg en debatt på TV för ett tag sedan när debatten om piratkopiering var som hetast. Där var en samhälsvetare som förklarade en ganska självklar grej, som de folkvalda brukar missa med hästlängder.
"För att lagen skall respekteras av folket, måste den vara vettig.
Idiotiska och dumma lagar underminerar folkets respekt för lagen"

Här betalar vi alla skatt för nått som är olagligt..?

P.S. Inte menat som påhopp mot Chrizz, men hans komentar var klockren att spinna vidare på.
Och jag håller med. Att utrycka sig i nedsättande ordalag mot orningsmakten är iofs inget brott.
Men vi kan kanske hålla lite högre nivå.

264 Inlägg
8 januari 2007
chrizz skrev:
Inga fler "snutsvin", "snutjävlar" osv. Väx upp för i helvette, de finns här för att skydda dig och mig! inte för att jävlas!

Klart dom är svin , de flesta snutar beter sej som svin, o då ska dom bara ha skit!
Och det står jag för!

Maizer
8 januari 2007
Ja tycker de flesta snutar är schyssta, och jag är jävligt glad att de finns. Sen tycker jag väl att de skulle hålla sig undan från trafiken i största möjliga mån men ni låter ju som 12 åringar när ni snackar om "snutsvin". och andra macho ord.

1 893 Inlägg
8 januari 2007
Bos skrev:
Klart dom är svin , de flesta snutar beter sej som svin, o då ska dom bara ha skit! Och det står jag för!

Personliga preferenser...
Jag har råkat ut för en hel del dåliga poliser också. Men jag sänker mig i alla fall inte ner till att kalla hela yrkesgruppen för svin. Då hamnar jag på samma nivå som de dåliga poliserna. Det går jag inte med på.

2 594 Inlägg
8 januari 2007
chrizz skrev:
Inga fler "snutsvin", "snutjävlar" osv. Väx upp för i helvette, de finns här för att skydda dig och mig! inte för att jävlas!

nej att kalla polisen för svin är onödigt! det är ju inte polisens fel att det finns idiotiska lagar, men rötägg finns det innom alla yrken och mest tycker jag det  finns innom polisen, klart att man inte ska dra alla under samma kam,det finns trevliga poliser(har jag hört)  smile

378 Inlägg
8 januari 2007
finns böter som heter övrigt har jag för mig.
Polare fick det när han körde för många varv i en rondell. Typ 300kr.

// KimpaaBooY

2 594 Inlägg
8 januari 2007
KimpaaBooY skrev:
finns böter som heter övrigt har jag för mig.
Polare fick det när han körde för många varv i en rondell. Typ 300kr.

ja det finns nog böter för tamefan allt

1 Inlägg
11 januari 2007
yep yep, lagen finns tongue jag harr fått smaka på den då jag var och invigde min 240 glt på första snön i jokkmokk. skulle dra en uballe med spinn också möts jag av blåljusen på civilarn som hade följt efter mig. fick onödig och störande körning i tätbebyggt område = 600kr

15 Inlägg
11 januari 2007
Hehe men 7 gånger va väl ändå rättså tollerant en kompis till mig blev stoppad och varnad om onödig körning efter 2 vändor i Säffle.

289 Inlägg
11 januari 2007
Bobbo skrev:
Hehe men 7 gånger va väl ändå rättså tollerant en kompis till mig blev stoppad och varnad om onödig körning efter 2 vändor i Säffle.

Jo men i Säffle så förstår jag att man blir varnad efter 2 ggr, då väl Polis finns ute där så är det fasen rätt, för jag var på intensivkörkortsveckorna där uppe & varje natt så körde alla typ varv efter varv med sina jävla bilar upp och ned i rondellen, så helt klart ROS till Poliserna där uppe wink

Sök