2579
Sök

Trögstartad trots nytt batteri

98 Inlägg
20 april 2017
Trådstartare
Köpt nytt batteri för det andra dog i vinter. Men tycker den är lite trögstartad trots nytt batteri..
Åker inte under veckorna för är borta och jobbar men tycker inte det borde vara trögstartad nör jag nyss bytt till nytt.
Nån som har någon aning om vad det kan vara eller bero på?

Forummoderator
18 008 Inlägg
20 april 2017
Kennyrc skrev:
Köpt nytt batteri för det andra dog i vinter. Men tycker den är lite trögstartad trots nytt batteri..
Åker inte under veckorna för är borta och jobbar men tycker inte det borde vara trögstartad nör jag nyss bytt till nytt.

Vissa bilar drar mycket sås när de är avstängda. Detta kan man mäta fram. Vad har du för kälke?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

98 Inlägg
20 april 2017
Trådstartare
Hybridsmurfen skrev:
Kennyrc skrev:

Vissa bilar drar mycket sås när de är avstängda. Detta kan man mäta fram. Vad har du för kälke?

Okej, har en seat leon cupra r -2012

7 274 Inlägg
20 april 2017
På vilket sätt är den trögstartad först och främst?
Blir det skillnad om du har en laddare ansluten när den inte används?

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 242 Inlägg
20 april 2017
Janneutanb skrev:

Tänkte lite så jag oxå. Antingen går motorn runt sakta och låter som att batteriet är slut eller så snurrar motorn runt av bara fan men hoppar inte igång.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Forummoderator
18 008 Inlägg
20 april 2017
Vettemannen skrev:
Janneutanb skrev:

Tänkte lite så jag oxå. Antingen går motorn runt sakta och låter som att batteriet är slut eller så snurrar motorn runt av bara fan men hoppar inte igång.

/Benny

Visst är det så Benny. Tänkte på en herre i ett annat kvarter i närheten som har en Saab som låter som batteriet är på väg att ge upp varje gång den ska startas. Men inget fel på bilen (Har själv lånat den då den har dragkrok) utan "Den låter så". I flera år...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Sök