du skriver själv ett intyg.. när du monterar en dieselspis i en bil som är äldre än 1999 så behöver följande fungera kallstartsfunktion och avstänging via nyckel.
sen har man lite andra grejer att tänka på det är effekten..
dom har ju ingen aning vad det är för motor dom kan inte heller ta reda på det utan att jävla krångel så dom litar på ditt intyg. just din bil borde haft 74hk för att slippa alla problem väljer du att regga den med en motor som har mindre effekt än den.. skulle ta dessa uppgifter och skriva ner.
1.6 D tillhörande Vw Golf 1987
motorkod JP
1,588 cc (96.9 cu in)
40 kW (54 hp; 54 PS) @ 4,800 rpm
100 N·m (74 ft·lbf) @ 2,300–2,900 rpm
för det passar ju bra med dina papper.. divs 74hk 125nm vrid som du har original
1.6
1983–1992
I4 Carburettor
EZ/ABN
1,595 cc (97.3 cu in)
55 kW (74 hp; 75 PS) @ 5,000 rpm
125 N·m (92 ft·lbf) @ 2,500 rpm
Kör fort så hinner inget hända...