zemet skrev:
viccoA skrev:
zemet skrev:
Jag tror också mer på Rivian. iaf på deras concept.
Sen får vi se om den klarar producera och leverera. Det har ju inte varit direkt enkelt för "nykommlingen" Tesla.
Enda fördelen med cybertruck över rivian just nu är väll priset. Och att man har slagtåliga glasrutor och dörrar.
Vilka pickuper har inbyggd lastramp som standard?
Cybertrucken har lika stort flak som F150 med dubbelcab, ungefär samma som rivian alltså.
Luftfjädring som standard så den går att sänka ner när man lastar med rampen alt när man vill nå in över sidan.Vill man komma åt över sidan så går det väl utmärkt att bara ställa sig på något av bakhjulen.Rejält mycket högre markfrigång än F150, till och med högre än en F150 med eftermarknads höjningskit. Det är lastskenor för öglor som går att flytta runt på både golv och sidor.
Större batterier än rivian, mer effekt i motorerna, högre drag kapacitet, lägre pris, fler säten, lastar ungefär lika på flaket...
De höga sidorna beror på luftmotståndet. Man sänker förbrukningen rejält.
Du har några bra poäng där, men stämmer det verkligen att Tesla har större batteri?
Vad jag kan se så har Rivian 180 KWH batteri och 500 miles range. 0-60 mph 3.2 sec. 522 kw/700 hp.
Teslans batteristorlek hittar jag inte. Men 500 miles range och 0-60 mph 2.9 sec.
Jag antar att teslan har lite mer kraft och större batteri än rivian men svårt att säga hur mycket mer.
Sen är ju frågan, hur stor roll spelar det om en pickup gör 0-100 på 2.9 eller 3.2 sec? Men du har rätt, Cyber truck verkar ha en hel del fördelar mot Rivian. Speciellt om man räknar in Teslas Autopilot som jag misstänker att rivian inte har något som ens kommer i närheten av.
Skitviktigt. Det gäller att komma först till rodeon.
When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.