panda666 skrev:
PLindblom skrev:
panda666 skrev:
[hehe förstår. vad vare som strulade? och vilken motor? har provkört några is 300h hybrid men tyvärr var den tråkig, tror att 250 är bättre. så om det blir lexus blir det säkert en sådan. om ja inte har tur och råkar sätta vantarna på en 350^
Jag hade en IS 250 som pendlarbil i fyra år och var helnöjd med den. Den enda anledningen till att jag bytte var att jag blev sugen på en hybrid.
Satsa på en med multimediapaketet (Navigator, backkamera, bluetooth, Mark Levinson-stereo) för bästa upplevelse. Automatlåda skulle jag också rekommendera. Den manuella lådan i IS 250 är verkligen tråkig. Prestandamässigt är den likvärdig med IS 300h, men du får förstås ett mysigare ljud med V6a och traditionell automatlåda.
Om du tittar på IS 350 finns det tyvärr inte så många att välja mellan. Jag känner till elva stycken i Sverige, varav flertalet är "skrotade" i USA. Håll dig borta från den svarta 350n som heter CLP586. Annars är det en riktigt rolig bilmodell. Den amerikanska biltidningen Road & Track mätte upp 0-60mph på 4.9 sekunder, vilket inte är speciellt långt från IS-F.
vad kul att höra:) har du provkört 300h? tycker du att dom är precis likadana vid körning? tyckte att 300h inte accade alls när mn stampade på, händer det nått när man stampar på 250? för om dom är exakt likadana så är det väldigt negativt för mig. min e39 känns inte så snabb med sina 230hk av vad som är kvar men hoppas att 250 rör på sig. får faktiskt ut o provköra en igen.
Skillnaden med hybriden är att den har cvt-låda, accelerationen är helt jämn hela tiden eftersom den liksom har "en växel". Den accar snabbare än man tror, men jag håller med i att IS300h känns slö trots 0-100 på 8,3 sekunder.
Samma känsla får du i GS450h, trots 0-100 på under 6s och 0-200 på ca 20s så är det helt odramatiskt. Kanske tråkigt? Jag vet inte. Men snabbt går det.
When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.