4092
Sök

Hjälp mig bestämma mig inför bilval w212 benz eller Lexus is250

Forummoderator
9 299 Inlägg
13 augusti 2017
#21
panda666 skrev:
PLindblom skrev:
panda666 skrev:
[hehe förstår. vad vare som strulade? och vilken motor? har provkört några is 300h hybrid men tyvärr var den tråkig, tror att 250 är bättre. så om det blir lexus blir det säkert en sådan. om ja inte har tur och råkar sätta vantarna på en 350^

Jag hade en IS 250 som pendlarbil i fyra år och var helnöjd med den. Den enda anledningen till att jag bytte var att jag blev sugen på en hybrid.

Satsa på en med multimediapaketet (Navigator, backkamera, bluetooth, Mark Levinson-stereo) för bästa upplevelse. Automatlåda skulle jag också rekommendera. Den manuella lådan i IS 250 är verkligen tråkig. Prestandamässigt är den likvärdig med IS 300h, men du får förstås ett mysigare ljud med V6a och traditionell automatlåda.

Om du tittar på IS 350 finns det tyvärr inte så många att välja mellan. Jag känner till elva stycken i Sverige, varav flertalet är "skrotade" i USA. Håll dig borta från den svarta 350n som heter CLP586. Annars är det en riktigt rolig bilmodell. Den amerikanska biltidningen Road & Track mätte upp 0-60mph på 4.9 sekunder, vilket inte är speciellt långt från IS-F.

vad kul att höra:) har du provkört 300h? tycker du att dom är precis likadana vid körning? tyckte att 300h inte accade alls när mn stampade på, händer det nått när man stampar på 250? för om dom är exakt likadana så är det väldigt negativt för mig. min e39 känns inte så snabb med sina 230hk av vad som är kvar men hoppas att 250 rör på sig. får faktiskt ut o provköra en igen.

Skillnaden med hybriden är att den har cvt-låda, accelerationen är helt jämn hela tiden eftersom den liksom har "en växel". Den accar snabbare än man tror, men jag håller med i att IS300h känns slö trots 0-100 på 8,3 sekunder.

Samma känsla får du i GS450h, trots 0-100 på under 6s och 0-200 på ca 20s så är det helt odramatiskt. Kanske tråkigt? Jag vet inte. Men snabbt går det.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

4 261 Inlägg
13 augusti 2017
Trådstartare
#22
caromania skrev:
panda666 skrev:
PLindblom skrev:

Jag hade en IS 250 som pendlarbil i fyra år och var helnöjd med den. Den enda anledningen till att jag bytte var att jag blev sugen på en hybrid.

Satsa på en med multimediapaketet (Navigator, backkamera, bluetooth, Mark Levinson-stereo) för bästa upplevelse. Automatlåda skulle jag också rekommendera. Den manuella lådan i IS 250 är verkligen tråkig. Prestandamässigt är den likvärdig med IS 300h, men du får förstås ett mysigare ljud med V6a och traditionell automatlåda.

Om du tittar på IS 350 finns det tyvärr inte så många att välja mellan. Jag känner till elva stycken i Sverige, varav flertalet är "skrotade" i USA. Håll dig borta från den svarta 350n som heter CLP586. Annars är det en riktigt rolig bilmodell. Den amerikanska biltidningen Road & Track mätte upp 0-60mph på 4.9 sekunder, vilket inte är speciellt långt från IS-F.

vad kul att höra:) har du provkört 300h? tycker du att dom är precis likadana vid körning? tyckte att 300h inte accade alls när mn stampade på, händer det nått när man stampar på 250? för om dom är exakt likadana så är det väldigt negativt för mig. min e39 känns inte så snabb med sina 230hk av vad som är kvar men hoppas att 250 rör på sig. får faktiskt ut o provköra en igen.

Skillnaden med hybriden är att den har cvt-låda, accelerationen är helt jämn hela tiden eftersom den liksom har "en växel". Den accar snabbare än man tror, men jag håller med i att IS300h känns slö trots 0-100 på 8,3 sekunder.

Samma känsla får du i GS450h, trots 0-100 på under 6s och 0-200 på ca 20s så är det helt odramatiskt. Kanske tråkigt? Jag vet inte. Men snabbt går det.

tack för det, is 250 har ingen cvt, har en vanlig 6 växlad automat då. känns den piggare än hybriden? eller är det helt odramatiskt som hybriderna? vet iaf att 520d-320d känns pigga med automat, dom är diesel men endå. Så länge 250 känns likvärdigt med e39an så är jag nöjd, e39an tycker ja inte är snabb nånstans men den rör på sig ok.

1 200 Inlägg
13 augusti 2017
#23
panda666 skrev:
vad kul att höra:) har du provkört 300h? tycker du att dom är precis likadana vid körning? tyckte att 300h inte accade alls när mn stampade på, händer det nått när man stampar på 250? för om dom är exakt likadana så är det väldigt negativt för mig. min e39 känns inte så snabb med sina 230hk av vad som är kvar men hoppas att 250 rör på sig. får faktiskt ut o provköra en igen.

Jag upplever IS 250 som piggare än 300h under hård acceleration, men det kan som sagt mycket väl bero på att den helt enkelt låter trevligare och varvar på ett sätt som man är van vid. Jag monterade ett F-Sport intake (vad fasen heter det på svenska?), vilket förstärkte V6-sången och fick bilen att kännas piggare utan att göra någon mätbar skillnad.

4 261 Inlägg
13 augusti 2017
Trådstartare
#24
PLindblom skrev:
panda666 skrev:
vad kul att höra:) har du provkört 300h? tycker du att dom är precis likadana vid körning? tyckte att 300h inte accade alls när mn stampade på, händer det nått när man stampar på 250? för om dom är exakt likadana så är det väldigt negativt för mig. min e39 känns inte så snabb med sina 230hk av vad som är kvar men hoppas att 250 rör på sig. får faktiskt ut o provköra en igen.

Jag upplever IS 250 som piggare än 300h under hård acceleration, men det kan som sagt mycket väl bero på att den helt enkelt låter trevligare och varvar på ett sätt som man är van vid. Jag monterade ett F-Sport intake (vad fasen heter det på svenska?), vilket förstärkte V6-sången och fick bilen att kännas piggare utan att göra någon mätbar skillnad.

vad kosta delen ? och varifrån köpte du? vet nog att 250 kommer inte vara en raket heller men åtminstone lite snabbare än 300h vore bra. ska hända nått när man gasar. vore kul o ha kanske 350 men finns inga alls i sverige. Men tror nog denna gång jag är ute efter en bil som är bekväm med auto låda där man kör bara fram o tbax till jobbet, jag leker ju inte med bilen endå så mycket och ska ju inte rejsa endå. men tänkte när det är jätteblöt eller snöigt ute att det kan släppa ifall man vill.

Evildan
14 augusti 2017
#25
Hur går det med funderingarna?

4 261 Inlägg
14 augusti 2017
Trådstartare
#26
Evildan skrev:
Hur går det med funderingarna?

mycket sugen på en IS nånting iaf, 250 eller 300h. skulle inte va svårt alls ifall 300h var piggare! hittar inte så många 250 heller med nyare karossen 2013+, tror ja e lite rädd för hur bra mercan skulle hålla endå. Lexus då men vilken motor ska ja välja,,,,,?! har kollat lite på dom andra lexusen som du skrev om tycker is är finare;) tips?

Evildan
14 augusti 2017
#27
panda666 skrev:
Evildan skrev:
Hur går det med funderingarna?

mycket sugen på en IS nånting iaf, 250 eller 300h. skulle inte va svårt alls ifall 300h var piggare! hittar inte så många 250 heller med nyare karossen 2013+, tror ja e lite rädd för hur bra mercan skulle hålla endå. Lexus då men vilken motor ska ja välja,,,,,?! har kollat lite på dom andra lexusen som du skrev om tycker is är finare;) tips?

Jag är om du inte märkt det lite småtorsk på hybriddrivlinor och hade då om din budget räcker till satsat på en 300h. Du kommer älska den bilen vid macken samt hur avslappnad körstil kanske även du får av att köra CVT och elmotor. Men det är klart, 250 med 2 cyl till kanske låter roligare och med en stegad låda upplevs som rappare.
Jämbördiga prestanda på pappret men 300h har CVT-lådan = alltid optimalt varvtal vid fullgas och elmotorn som skjuter på samt halva förbrukningen vid samma körstil.
Runt 200 loppor kostar bägge varianterna av årgång 2014. Mycket pengar men inte dyrt.
Jag envisas ändå med GS450H, provsitt, kläm och känn. Ngt äldre bil för samma pengar men långt mer bil ändå.
Senast redigerat av Evildan (14 augusti 2017)

4 261 Inlägg
14 augusti 2017
Trådstartare
#28
Evildan skrev:
panda666 skrev:
Evildan skrev:
Hur går det med funderingarna?

mycket sugen på en IS nånting iaf, 250 eller 300h. skulle inte va svårt alls ifall 300h var piggare! hittar inte så många 250 heller med nyare karossen 2013+, tror ja e lite rädd för hur bra mercan skulle hålla endå. Lexus då men vilken motor ska ja välja,,,,,?! har kollat lite på dom andra lexusen som du skrev om tycker is är finare;) tips?

Jag är om du inte märkt det lite småtorsk på hybriddrivlinor och hade då om din budget räcker till satsat på en 300h. Du kommer älska den bilen vid macken samt hur avslappnad körstil kanske även du får av att köra CVT och elmotor. Men det är klart, 250 med 2 cyl till kanske låter roligare och med en stegad låda upplevs som rappare.

hehe jag vet, du med el hybrider;) har du nån tesla på G till dig sj? eller nån annan full el bil? skulle också vilja ha nått helt el men lexus får duga just nu, har provkört nåra 300h och tyvärr känns den kanske ganska åt klena hållet, undrar om jag kommer känna mig för besviken om jag kör den ett par månader men jag är nog säker på att den kommer inte dra många droppar. Men om 250 är rappare och håller samma feta kvalite som jag förväntar mig att inget krånglar med motor o drivlina så blir det en sån. Vad tycker du om baksätet som alla tjafsar om? är det för trångt? flickvännen är typ 1.65 och ingen annnan längre person åker med så resten av familjen är hobbits tyvärr så hoppas ingen har problem att sitta där inne? och barnstol borde väl passa utan problem?

Evildan
15 augusti 2017
#29
panda666 skrev:
Evildan skrev:
panda666 skrev:

mycket sugen på en IS nånting iaf, 250 eller 300h. skulle inte va svårt alls ifall 300h var piggare! hittar inte så många 250 heller med nyare karossen 2013+, tror ja e lite rädd för hur bra mercan skulle hålla endå. Lexus då men vilken motor ska ja välja,,,,,?! har kollat lite på dom andra lexusen som du skrev om tycker is är finare;) tips?

Jag är om du inte märkt det lite småtorsk på hybriddrivlinor och hade då om din budget räcker till satsat på en 300h. Du kommer älska den bilen vid macken samt hur avslappnad körstil kanske även du får av att köra CVT och elmotor. Men det är klart, 250 med 2 cyl till kanske låter roligare och med en stegad låda upplevs som rappare.

hehe jag vet, du med el hybrider;) har du nån tesla på G till dig sj? eller nån annan full el bil? skulle också vilja ha nått helt el men lexus får duga just nu, har provkört nåra 300h och tyvärr känns den kanske ganska åt klena hållet, undrar om jag kommer känna mig för besviken om jag kör den ett par månader men jag är nog säker på att den kommer inte dra många droppar. Men om 250 är rappare och håller samma feta kvalite som jag förväntar mig att inget krånglar med motor o drivlina så blir det en sån. Vad tycker du om baksätet som alla tjafsar om? är det för trångt? flickvännen är typ 1.65 och ingen annnan längre person åker med så resten av familjen är hobbits tyvärr så hoppas ingen har problem att sitta där inne? och barnstol borde väl passa utan problem?

Jämbördiga prestanda på pappret men 300h har CVT-lådan = alltid optimalt varvtal vid fullgas och elmotorn som skjuter på samt halva förbrukningen vid samma körstil.
Runt 200 loppor kostar bägge varianterna av årgång 2014. Mycket pengar men inte dyrt.
Jag envisas ändå med GS450H, provsitt, kläm och känn. Ngt äldre bil för samma pengar men långt mer bil ändå.

IS är som en 3-serie storleksmässigt och upplevs av en del inkl mig som trång, jag är ju bortskämd med utrymmen bättre än Volvo S80 i Priusen. Det fungerar med barnstol, ni har vad jag minns också en liten. Vår har slutat åka babyskydd och sitter i en bakåtvänd stor bred stol som tar så mycket plats längsledes att framsätet i en V70N blir obrukbart  (vilket iofs inte påvisar så mycket wink ) men det går utmärkt att åka fram i Priusen...men inte i en Auris.
För din sambo blir det inga problem att sitta bak i IS. Prova ngn 250 och jämför, 8.1 eller 8.3 på pappret är svårt att skilja på.

4 261 Inlägg
15 augusti 2017
Trådstartare
#31
Evildan skrev:
https://m.blocket.se/eslov/Lexus_GS_450h_Keyless_Backkamera_74658752.htm?ca=12&w=3

YES;) den såg lyxig ut, är det nån skillnad i verklighet då mellan 8.3-8.1? många upplever att 300h är tråkig, medans 250 kanske känns roligare, måste nog ut o klämma på en. borde fan kunna hitta en billigare is när GS är redan så billiga? borde inte 250 vara ännu billigare när alla vill endå ha hybrider? konstigt. Du gillar verkligen din prius du^^ En mardröm för dig vore nog att drömma en natt att din prius försvann och du hade istället en bmw i parkeringen som väntar på dig haha, du skulle nog vakna helt svettig/panikslagen efter den drömmen;)

4 261 Inlägg
15 augusti 2017
Trådstartare
#32
tänkte jag är inte helt redo att släppa det barnsliga i mig ännu och ifall det går att leka med is300h på vintern, gå att stänga av antisladd och leta runt lite i snön, går det?^

1 192 Inlägg
15 augusti 2017
#33
panda666 skrev:
tänkte jag är inte helt redo att släppa det barnsliga i mig ännu och ifall det går att leka med is300h på vintern, gå att stänga av antisladd och leta runt lite i snön, går det?^

Om CVT lådan fungerar som Evildan beskriver, dvs att den alltid försöker hitta optimalt varvtal, så kan jag tänka mig att den blir förvirrad om du försöker övervarva den och spinna bakhjulen? Dessutom lär det väl vara elektronisk handbroms i en så ny bil att det är svårt att lägga av en drift den vägen också.

Jag tror att du måste göra en kompromiss på åtminstone ett av dina krav Panda.
En rolig snöbil med riktigt bra prestanda och samtidigt världens pålitligaste brukis är hårda krav. Ett alternativ kan vara att köpa 300h och åka snorbilligt och bekvämt till vardags och behålla E39 för att leka av dig med? Glider du in i en stolpe när du leker med BMWn så gör det inte så mycket. Händer det med en 200kkr Lexus så blir det ju katastrof. Kul att förklara det för försäkringsbolaget...

Jag tror inte CVT lådan är särskilt lekvänlig i vilket fall.


4 261 Inlägg
15 augusti 2017
Trådstartare
#34
Cracksoup skrev:
panda666 skrev:
tänkte jag är inte helt redo att släppa det barnsliga i mig ännu och ifall det går att leka med is300h på vintern, gå att stänga av antisladd och leta runt lite i snön, går det?^

Om CVT lådan fungerar som Evildan beskriver, dvs att den alltid försöker hitta optimalt varvtal, så kan jag tänka mig att den blir förvirrad om du försöker övervarva den och spinna bakhjulen? Dessutom lär det väl vara elektronisk handbroms i en så ny bil att det är svårt att lägga av en drift den vägen också.

Jag tror att du måste göra en kompromiss på åtminstone ett av dina krav Panda.
En rolig snöbil med riktigt bra prestanda och samtidigt världens pålitligaste brukis är hårda krav. Ett alternativ kan vara att köpa 300h och åka snorbilligt och bekvämt till vardags och behålla E39 för att leka av dig med? Glider du in i en stolpe när du leker med BMWn så gör det inte så mycket. Händer det med en 200kkr Lexus så blir det ju katastrof. Kul att förklara det för försäkringsbolaget...

Jag tror inte CVT lådan är särskilt lekvänlig i vilket fall.

låter som en bra plan, jävla cvt;) dom kunde ja ha gjort den roligare för jag tror inte att dom tänkte på det alls med tanke på hur lådan beter sig. I annat fall blir det is 250 men som du sa kanske inte optimalt att leka med en 200tkr bilfan. Kanske ska spara bimmern till ifall man får psykos nån dag och vill sladda runt. har du prövat is 250?

1 192 Inlägg
15 augusti 2017
#35
panda666 skrev:
Cracksoup skrev:
panda666 skrev:
tänkte jag är inte helt redo att släppa det barnsliga i mig ännu och ifall det går att leka med is300h på vintern, gå att stänga av antisladd och leta runt lite i snön, går det?^

Om CVT lådan fungerar som Evildan beskriver, dvs att den alltid försöker hitta optimalt varvtal, så kan jag tänka mig att den blir förvirrad om du försöker övervarva den och spinna bakhjulen? Dessutom lär det väl vara elektronisk handbroms i en så ny bil att det är svårt att lägga av en drift den vägen också.

Jag tror att du måste göra en kompromiss på åtminstone ett av dina krav Panda.
En rolig snöbil med riktigt bra prestanda och samtidigt världens pålitligaste brukis är hårda krav. Ett alternativ kan vara att köpa 300h och åka snorbilligt och bekvämt till vardags och behålla E39 för att leka av dig med? Glider du in i en stolpe när du leker med BMWn så gör det inte så mycket. Händer det med en 200kkr Lexus så blir det ju katastrof. Kul att förklara det för försäkringsbolaget...

Jag tror inte CVT lådan är särskilt lekvänlig i vilket fall.

låter som en bra plan, jävla cvt;) dom kunde ja ha gjort den roligare för jag tror inte att dom tänkte på det alls med tanke på hur lådan beter sig. I annat fall blir det is 250 men som du sa kanske inte optimalt att leka med en 200tkr bilfan. Kanske ska spara bimmern till ifall man får psykos nån dag och vill sladda runt. har du prövat is 250?

Nepp, Lexus i min prisklass är tyvärr både opraktiskt och ologiskt. Den enda jag kan tänka mig är GS450h just pga att en stor V6a kombinerat med hybrid gör att de opraktiska faktorerna bleknar bort.. big_smile

Lexus-hybrid kommer vara mycket enklare att sälja när det sedan är dags än en vanlig 250. Bensinen kommer inte bli billigare!


Evildan
15 augusti 2017
#36
panda666 skrev:
Evildan skrev:
https://m.blocket.se/eslov/Lexus_GS_450h_Keyless_Backkamera_74658752.htm?ca=12&w=3

YES;) den såg lyxig ut, är det nån skillnad i verklighet då mellan 8.3-8.1? många upplever att 300h är tråkig, medans 250 kanske känns roligare, måste nog ut o klämma på en. borde fan kunna hitta en billigare is när GS är redan så billiga? borde inte 250 vara ännu billigare när alla vill endå ha hybrider? konstigt. Du gillar verkligen din prius du^^ En mardröm för dig vore nog att drömma en natt att din prius försvann och du hade istället en bmw i parkeringen som väntar på dig haha, du skulle nog vakna helt svettig/panikslagen efter den drömmen;)

Det finns många åsikter och tankar kring subjektiva ting, det är till syvende och sist enbart du som kan avgöra hur du trivs i bilen.
Det finns växelpaddlar på ratten om du vill känna steg men lådan är effektivare när den får arbeta själv.
Antisladdsystemet går inte att stänga av för lek runt kundvagnarna på Willys.

4 261 Inlägg
15 augusti 2017
Trådstartare
#37
Evildan skrev:
panda666 skrev:
Evildan skrev:
https://m.blocket.se/eslov/Lexus_GS_450h_Keyless_Backkamera_74658752.htm?ca=12&w=3

YES;) den såg lyxig ut, är det nån skillnad i verklighet då mellan 8.3-8.1? många upplever att 300h är tråkig, medans 250 kanske känns roligare, måste nog ut o klämma på en. borde fan kunna hitta en billigare is när GS är redan så billiga? borde inte 250 vara ännu billigare när alla vill endå ha hybrider? konstigt. Du gillar verkligen din prius du^^ En mardröm för dig vore nog att drömma en natt att din prius försvann och du hade istället en bmw i parkeringen som väntar på dig haha, du skulle nog vakna helt svettig/panikslagen efter den drömmen;)

Det finns många åsikter och tankar kring subjektiva ting, det är till syvende och sist enbart du som kan avgöra hur du trivs i bilen.
Det finns växelpaddlar på ratten om du vill känna steg men lådan är effektivare när den får arbeta själv.
Antisladdsystemet går inte att stänga av för lek runt kundvagnarna på Willys.

wow varför har dom gjort så? då blir det svårt att leka runt med den.  får åka och prova på lite mera. hållbarhet=ingen lek alltså när det gäller is 300h. jag har ju inte brytt mig speciellt mycket om att växla sj endå på automatbilar, förstör lite känslan för mig, det är ju bekvämt att bilen växlar sj, kan tänka mig att man vill växla sj när man ska tävla eller när man vill sladda? funkar det så med 300h? kanske bara är en bil som man åker bekvämt med och inte tänker på nått annat.

Of World
3 369 Inlägg
15 augusti 2017
#38
panda666 skrev:
Evildan skrev:
panda666 skrev:

YES;) den såg lyxig ut, är det nån skillnad i verklighet då mellan 8.3-8.1? många upplever att 300h är tråkig, medans 250 kanske känns roligare, måste nog ut o klämma på en. borde fan kunna hitta en billigare is när GS är redan så billiga? borde inte 250 vara ännu billigare när alla vill endå ha hybrider? konstigt. Du gillar verkligen din prius du^^ En mardröm för dig vore nog att drömma en natt att din prius försvann och du hade istället en bmw i parkeringen som väntar på dig haha, du skulle nog vakna helt svettig/panikslagen efter den drömmen;)

Det finns många åsikter och tankar kring subjektiva ting, det är till syvende och sist enbart du som kan avgöra hur du trivs i bilen.
Det finns växelpaddlar på ratten om du vill känna steg men lådan är effektivare när den får arbeta själv.
Antisladdsystemet går inte att stänga av för lek runt kundvagnarna på Willys.

wow varför har dom gjort så? då blir det svårt att leka runt med den.  får åka och prova på lite mera. hållbarhet=ingen lek alltså när det gäller is 300h. jag har ju inte brytt mig speciellt mycket om att växla sj endå på automatbilar, förstör lite känslan för mig, det är ju bekvämt att bilen växlar sj, kan tänka mig att man vill växla sj när man ska tävla eller när man vill sladda? funkar det så med 300h? kanske bara är en bil som man åker bekvämt med och inte tänker på nått annat.

Skall du åka med familj framför allt barn så skulle jag valt så säker bil som möjligt inom budget. 300h känns som ett bra val..

Skall du leka så köper du en gammal äcklig bil o kör när du åker själv.

Så har jag gjort. Har te.x en gammal skattefri 740 som inte kostar många kronor för ända målet...

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13

1 200 Inlägg
15 augusti 2017
#39
panda666 skrev:
wow varför har dom gjort så? då blir det svårt att leka runt med den.

För att hybridbilar är avsedda för vuxna människor wink

IS 250 av tredje generationen finns som sagt, men de är ovanliga på grund av att folk helt enkelt inte ville ha dem. Jag skulle inte heller vilja ha en så pass ny bil med en motor från 2005. Inte för att det är något fel på motorn, utan för att den gamla tekniken gör den onödigt ineffektiv. Andrahandsvärdet för IS 250 (2013-) är därför avsevärt sämre än för 300h och det lär fortsätta rasa i och med skatteökningarna för törstigare bilar. Även IS 200t finns, dvs. tredje generationens IS med en turbomatad radfyra. Inte heller denna blev en hit, vilket gör den förhållandevis billig. Fördelen är att den både är piggare och snålare än 250.

Personligen skulle jag dock satsa på en 300h, alternativt en IS 250 (andra generationen för att spara 100-150 000kr kronor). Med en budget på omkring 250 000kr skulle jag nog spana på en GS 450h av fjärde generationen. Fantastiskt trevlig bil!

Evildan
15 augusti 2017
#40
panda666 skrev:
Evildan skrev:
panda666 skrev:

YES;) den såg lyxig ut, är det nån skillnad i verklighet då mellan 8.3-8.1? många upplever att 300h är tråkig, medans 250 kanske känns roligare, måste nog ut o klämma på en. borde fan kunna hitta en billigare is när GS är redan så billiga? borde inte 250 vara ännu billigare när alla vill endå ha hybrider? konstigt. Du gillar verkligen din prius du^^ En mardröm för dig vore nog att drömma en natt att din prius försvann och du hade istället en bmw i parkeringen som väntar på dig haha, du skulle nog vakna helt svettig/panikslagen efter den drömmen;)

Det finns många åsikter och tankar kring subjektiva ting, det är till syvende och sist enbart du som kan avgöra hur du trivs i bilen.
Det finns växelpaddlar på ratten om du vill känna steg men lådan är effektivare när den får arbeta själv.
Antisladdsystemet går inte att stänga av för lek runt kundvagnarna på Willys.

wow varför har dom gjort så? då blir det svårt att leka runt med den.  får åka och prova på lite mera. hållbarhet=ingen lek alltså när det gäller is 300h. jag har ju inte brytt mig speciellt mycket om att växla sj endå på automatbilar, förstör lite känslan för mig, det är ju bekvämt att bilen växlar sj, kan tänka mig att man vill växla sj när man ska tävla eller när man vill sladda? funkar det så med 300h? kanske bara är en bil som man åker bekvämt med och inte tänker på nått annat.

Safety First!

Prestandamodellerna har mer generöst ställbara antilek-system för den som gillar att ha däcken i hjulhusen istället för på fälgen.
IS300h är ett transportmedel för den yngre miljömedvetne gentlemannen med en aktiv livsstil.
Priusens antispinn är överjävligt nitiskt, minsta tendens till hjulspinn och bilen närapå upphör förflytta sig, nu är väl inte skillnaden mellan fullgas och parkerad, enligt några, någon större skillnad.


Sök