3517
Sök

Volvo s60 undre/övre Motorfäste byte

53 Inlägg
16 augusti 2017
Trådstartare
#1
Hej! Jag har en Volvo s60 2.5t 2004 och jag har en spricka i övre Motorfäste och ska byta pga att det klonkar när jag växlar. Då undrar jag om det undre Motorfäste ska vara såhär. Det är bara att gummit har lossnat lite i den bakre delen där jag rör på videon dör kan du se hur jag menar. Men det är fortfarande lite motstånd när jag vickar på den.
Tack på förhand!

https://www1.garaget.org/gallery/images/221/220656/220656-fdce13f2dcfa56ad99bf0ee532795849.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/221/220656/220656-628be3c7cb119091497bdf8c15cc9aff.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/221/220656/220656-4ea0aced941de186f090e5f84f1bafa9.jpg

https://youtu.be/flgdfSe-lT4

Tack på förhand !
Senast redigerat av dlef95 (16 augusti 2017)

15 Inlägg
17 augusti 2017
#2
Ser helt slut ut, byt!!! :-)

1 966 Inlägg
17 augusti 2017
#3
Tips: byt alla motorkuddar när du ändå är i farten. Tråkigt att behöva lyfta motorn igen om ett tag när du upptäckt att det inte blev bra.

303 Inlägg
17 augusti 2017
#4
ehedman skrev:
Tips: byt alla motorkuddar när du ändå är i farten. Tråkigt att behöva lyfta motorn igen om ett tag när du upptäckt att det inte blev bra.

Fast dom riktiga motorfästena byter man typ aldrig.  bara på diesel där vakumkuddarna kan börja läcka.
Motorn ska inte lyftas någonstans för att byta över eller undre momentstagsbussning.

Hur ser din övre bussning ut?
Skulle du beskriva ljudet som klonk, dovt.  eller mer som ett klick?
Uppkommer ljudet vid varje växling?   även vid gaspådrag->motorbroms?

10 163 Inlägg
17 augusti 2017
#5
Ska du bytta till hårdare kör övre och undre, hård övre orginal nedre gav faktiskt mycket mer vibrationer än helt stumt smile

Som amazonsimme skriver behöver inte motorn lyftas för dessa operationer smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

1 966 Inlägg
17 augusti 2017
#6
amazonsimme skrev:
ehedman skrev:
Tips: byt alla motorkuddar när du ändå är i farten. Tråkigt att behöva lyfta motorn igen om ett tag när du upptäckt att det inte blev bra.

Fast dom riktiga motorfästena byter man typ aldrig.  bara på diesel där vakumkuddarna kan börja läcka.
Motorn ska inte lyftas någonstans för att byta över eller undre momentstagsbussning.

Jag tänkte bara att om en motorkudde är dålig kan man lika gärna byta dem andra på en gång. Du har rätt, jag tittade på bilderna den här gången och inser att det bara är ett momentstag det handlar om, så ts, skippa mitt inlägg så länge.

53 Inlägg
18 augusti 2017
Trådstartare
#7
Det över Motorfästet hade en spricka över halva. Men köpte ett nytt original. Men tyvärr så fick jag det runda p.g.a att han på Volvo hävdade att det inte passade med det fyrkantiga pga chassinummer

4 822 Inlägg
18 augusti 2017
#8
dlef95 skrev:
Det över Motorfästet hade en spricka över halva. Men köpte ett nytt original. Men tyvärr så fick jag det runda p.g.a att han på Volvo hävdade att det inte passade med det fyrkantiga pga chassinummer

den 4kantiga passar utmärkt så där har han fel så har du inte monterat den så åk och byt.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

53 Inlägg
24 augusti 2017
Trådstartare
#9
Jag har bytt det övre motorfästet. vilket hade gått av helt. Som jag fick se när jag bytte ut det. Men det klonkar fortfarande och det tror jag uppstår ifrån den undre. så jag ska passa på att byta den snart med.

4 467 Inlägg
24 augusti 2017
#10
Kolla skruven på drivknutarna så att dom inte lossat lite.kan bli klick o klonk vid växling o start.

53 Inlägg
4 september 2017
Trådstartare
#11
zzr94092 skrev:
Kolla skruven på drivknutarna så att dom inte lossat lite.kan bli klick o klonk vid växling o start.

Okej ska göra det. Tack smile


Sök