3602
Sök

Mc Hammer 1500 slutsteg

1 634 Inlägg
6 juli 2005
Trådstartare
Någon som känner till detta? Har sökt lite men ej hittat någon info. 4000kr vill han ha. skall peaka ca 4x360W.
mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00

136 Inlägg
6 juli 2005
4*360 ? ska barsebäck driva det eller ? smile

1 634 Inlägg
6 juli 2005
Trådstartare
rotel skrev:
4*360 ? ska barsebäck driva det eller ? smile

öhh, ja! Nämen den peakar ju det, riktiga watt blir väl runt 170w. Alpines 1200 steg är väl rmsw?
Ingen som känner till det?

Numera Saab 9-5 Aero -00

6 851 Inlägg
6 juli 2005
andreas_gbg_ skrev:
Någon som känner till detta? Har sökt lite men ej hittat någon info. 4000kr vill han ha. skall peaka ca 4x360W.
mvh Andreas

Det är ett VÄLDIGT överpris!!!
Skulle inte ge mer än 500 för det steget. Tror att det är typ som MDS Crunsh steg eller va de heter.
Inte direkt riktiga watt...
Du får ett bra kciker,DLS eller Rockford för de pengarna ist. och de kommer spela med MYCKE mera kraft, det kan jag lova dej och sätta en 1000 på.

136 Inlägg
6 juli 2005
mm det där med watt antal... undra hur många watt som egentligen når högtalaren. Mycket av den sk watten försvinner ju i ren värme
Senast redigerat av rotel (6 juli 2005)

6 851 Inlägg
6 juli 2005
rotel skrev:
mm det där med watt antal... undra hur många watt som egentligen når högtalaren. Mycket av den sk watten försvinner ju i ren värme

Ja i billigare (sämre kvalité) steg ja..! Där har vi en stor skillnad. Billiga steg gör väl kanske så som du säger fast de med lite kvalité skickar den mesta effekten till högtalarna.

291 Inlägg
6 juli 2005
MC hammer, har själv funderat på ett sånt steg men har ändrat mig, hittade ett mc hammer som gav ut 4x500watt max o kostade 159 euro alltså ca 1600 kr o det var nytt, så man kan ju tänka själv hur bra kvalite det är på det... så mitt råd köp EJ!! köp ett steg för samma pris av ett bra märke istället..

391 Inlägg
7 juli 2005
orka bry sig om max watt,     köpte mitt förra rockford steg för 5500 nytt ( prutat pris i butik  4*50W)    de är kvalite det,  men de ja försöker säga,  åk till nån ljudaffär istället,  och be att få provlysna på steget innan du köper det,  kolla på hur många ampere steget drar och snegla på priset  så får du nog en bättre bild av vad du köper

1 634 Inlägg
7 juli 2005
Trådstartare
Okej! Tack! Var lite misstänksam mot det också, inget märke man känner igen = måste fråga !!!

Kicker är det tänkta, men som sagt, ville ändå kolla upp detta. Någon som vet vilken effekt kicker anger på sina steg? Wrms? eller peakwatt? Jag har kikat på ett kx350.2 som då skall ge 350W bryggat i 4 ohm, det kostar strax under 4000kr. Är dessa 350w   rms eller peak? skall driva en Kicker Comp VR 10" med det.
Mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00

6 851 Inlägg
7 juli 2005
Det de skriver ut är den maximala effekten. Dock så ljuger inte Kicker om sina watt antal som många andra gör.
Står det att det ger tex. 350.2  så ger det ofta över dessa 350W i 4ohm bryggat (mono)

Jag har ett Kicker steg som jag ska sälja. Inte ett 350.2, men lillebror 200.2.
Ska du brygga det och köra en 12" så funkar det alldeles toppen då det är uppmätt till ca:280 Watt max.
Har även en Kicker 12" som jag ska sälja så är du intresserad så hör av dej.

12 086 Inlägg
7 juli 2005
MC Hammer? Är de inte de Danmobility säljer.. 1000W för 1000kr!wink

1 634 Inlägg
7 juli 2005
Trådstartare
Tiaz skrev:
Det de skriver ut är den maximala effekten. Dock så ljuger inte Kicker om sina watt antal som många andra gör.
Står det att det ger tex. 350.2  så ger det ofta över dessa 350W i 4ohm bryggat (mono)

Jag har ett Kicker steg som jag ska sälja. Inte ett 350.2, men lillebror 200.2.
Ska du brygga det och köra en 12" så funkar det alldeles toppen då det är uppmätt till ca:280 Watt max.
Har även en Kicker 12" som jag ska sälja så är du intresserad så hör av dej.

Okej, nja, kx 200.2 är lillelillebror, hade du haft kx250.2 hade jag kanske vart lite intresserad beroende på pris.

Så om jag har fattat rätt nu då så är alltså watten som kicker anger den absolut lägsta effekten det ger, men oftast ligger effekten över. Dom anger alltså inte peakwatten då?

Och Andreas! Angående varför jag är intresserad av watten, när jag köper högtalare bryr jag mig inte längre. Men jag vill gärna ha ett tillräkligt kraftigt steg för att utnyttja min bas. Har testat ett steg på 4x45rms som jag brygga och det drev inte basen något speciellt.
mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00

1 634 Inlägg
7 juli 2005
Trådstartare
Här är det
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? … otohosting

Borde nog fan nita den jäveln som erbjöd mig det. Och han ville påstå att det var ett jävligt sjyst pris och att han kom över det för 3500kr (Nej! han har nog knappast blivit lurad själv, går nog inte att blåsa honom på en affär). Han e en säljare och tyvvär jävligt bra på sitt jobb. Desvärre utnyttjar han sitt säljsnack även utanför butiken. En sak att han lurar folk han inte känner (gillar iofs inte det heller) men att han försöker lura folk som kallar han för kompis!!!!

Numera Saab 9-5 Aero -00

6 851 Inlägg
7 juli 2005
andreas_gbg_ skrev:
Okej, nja, kx 200.2 är lillelillebror, hade du haft kx250.2 hade jag kanske vart lite intresserad beroende på pris.

Så om jag har fattat rätt nu då så är alltså watten som kicker anger den absolut lägsta effekten det ger, men oftast ligger effekten över. Dom anger alltså inte peakwatten då?

Ja nu såg jag att det fanns ett till där imellan. Ja effekten är enligt dem tex. 350 max watt, men ofta så har de ett högre max watt antal än vad som står.
Mitt KX 1200.1 ska ju ge 1200w max i 1ohm. men det är uppmätt till 1440w max ist.
Vad är det du ska driva med ditt steg? är det en eller två basar?

1 634 Inlägg
8 juli 2005
Trådstartare
andreas_gbg_ skrev:
skall driva en Kicker Comp VR 10" med det.
Mvh Andreas

Tiaz! har skrivit det big_smile 1st Kicker Comp VR 10" som vill ha runt 300rms. Db-akuten rekomenderade faktiskt att driva den nästan upp till 450rms.

Sen hittar man ju säkert på nya saker i framtiden då jag kanske vill kunna driva än ännu kraftigare bas, dvs när familjebilen är ren familjebil och jag har fått skaffat mig en egen leksak som regeringen inte kan bestämmma något om:P

Eventuellt skulle ditt steg kunna vara intressant för framsystemet, driver det med ett gammalt jensen steg nu på 2x200wpeak (tror jag)

Vad vill du ha för ditt steg?
mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00

6 851 Inlägg
10 juli 2005
jag missade nog att du skulle ha en comp. 10". Men det steget jag har klarar att spela din 10" utan några problem..även en till 10" om så skulle behövas wink
De rekomenderar självklart minst 450rms pga. att de känar mera pengar på det då..Men du gör ju som du vill.

Jag vill ha 1200 + ev.frakt för steget. Tycker det är ganska så lagom pris..eller?

1 634 Inlägg
10 juli 2005
Trådstartare
Tiaz!! Du har pm!

Hur mäter man upp den "verkliga" effekten? Jo det är klart att dem rekomenderar den dyrare varan, men det låter samtidigt realistikt att en bas som klarar 300rms vill ha 300rms för att låta riktigt bra, samtidigt som man läser på alla bilstereo-forum att man kan köra med ännu kraftigare slutsteg och få ännu bättre ljud (läs: inte högre, utan bättre)
mvh Andreas

redigerat: inte comp 10", utan comp VR 10", den e snäppet kraftigare, bättre (hoppas jag) och dyrare.
Senast redigerat av andreas_gbg_ (10 juli 2005)

Numera Saab 9-5 Aero -00

1 688 Inlägg
21 augusti 2007
TT-Avant skrev:
andreas_gbg_ skrev:

Ja nu såg jag att det fanns ett till där imellan. Ja effekten är enligt dem tex. 350 max watt, men ofta så har de ett högre max watt antal än vad som står.
Mitt KX 1200.1 ska ju ge 1200w max i 1ohm. men det är uppmätt till 1440w max ist.
Vad är det du ska driva med ditt steg? är det en eller två basar?

Max-effekten hos kicker är uppgiven vid 1% distorsion på ljudet, vill du gaina på mer och ha mer effekt, t.ex 1440wrms max så får du givetvis mer distorsion på köpet, vilket man inte vill ha wink

Angående Mc Hammer-stegen så går dom loss på ca 1299 splitternytt med garanti hos www.xxxx-web.se minns inte adressen helt.
Butiken ligger i trollhättan eller vännersborg och är en webbutik, bara som exempel! big_smile
Vill du ha steg som ger effekt för pengarna, dvs 4000 som du verkar ha råd att lägga ut så hör av dig, snubben har 5 st som han kan släppa direkt.
Dom stegen ger 2000wrms vid 1 ohm med 0.25% dist, och nej, inga fantasi-siffror, rena steg!! big_smile
Senast redigerat av Losgard (21 augusti 2007)

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

Ford Racing
479 Inlägg
21 augusti 2007
Det där steget kostar 1000:- nytt smile

Ja Just!

1 631 Inlägg
21 augusti 2007
Veckans trådlyft? Tråden är mer än två år gammal.... ;-)

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

Sök