1957 Cheva Nomad som ska byggas upp helt från grunden, Rostlagning, Byte av framvagn, 4-Link bak, Ny LS3 motor med 4L75E låda, 9" bakaxel och Wilwood bromsar.
Dags för nytt projekt och det föll på en Cheva Nomad 1957. Den kommer inte bli original utan blir väldigt uppdaterad med annan framvagn,bakvagnsupphängning LS3 med 4L75E låda.
Senast redigerat av snickaranders (22 november 2017)
Man tjänar i längden att blästra. Det brukar vara värt varenda krona. Jävligt häftigt med 2-door wagon!!
/Benny
Senast redigerat av Vettemannen (31 oktober 2017)
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!! Min youtubekanal!
Grymt projekt. Märkte dock att du hade både en 56 och en 57'as instrumentpanel någon plan du har i åtanke eller är det till något annat projekt.
Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.
Man tjänar i längden att blästra. Det brukar vara värt varenda krona. Jävligt häftigt med 2-door wagon!!
/Benny
Ja det är alltid lite enklare att jobba vidare när allt är rent. Men det är ingen Wagon utan en Nomad,= Annat tak och takstolparna lutar framåt istället för att stå rakt upp som de gör på Wagonen.
Grymt projekt. Märkte dock att du hade både en 56 och en 57'as instrumentpanel någon plan du har i åtanke eller är det till något annat projekt.
Uppmärksamt av dig. Ja finns en plan. Eller det finns en jäkla massa planer just nu, vi får väl se om alla förverkligas. Men ska väll börja med att sänka karossen över ramen.