1957 Cheva Nomad som ska byggas upp helt från grunden, Rostlagning, Byte av framvagn, 4-Link bak, Ny LS3 motor med 4L75E låda, 9" bakaxel och Wilwood bromsar.
Blev till att bygga om de nygjorda innerskärmarna. Detta för att hjulen kommer längre frammåt och vill ha mycket svängradie med 245orna. Måste även flytta och smalna av krängningshämmaren då hjulen kommer gå ända mot ramen vid fullt rattutslag. Och nu pratar vi vid LÅG bil.
Provar för att se höjd på hjulet i lägsta punkt samtidigt som svängradien mot hjulhuskant och frigång mot nya inner skärmen. blir till att flytta gångjärnen också.
Då man är på landet över påsk blir det inte så mycket på 57 a Nomaden så har hållt på med Cadillacen och lite inredning till garaget i form av -55a front som ska sitta på väggen och lysena ska lysa när det blir klart.
Snygg garageprydnad, tror jag missta nån uppdatering här, men varför flyttar du huvgångjärnsfästena? Ska det bli nån annan motorhuv än orginalet?
Nya innerskärmarnas form för att kunna svänga fullt gör att gångjärnen tar i innerskärmarna. Flyttar in dem 45mm per sida och får göra samma sak på huven sedan. Men hellre det så jag kan svänga så mycket som möjligt även i låg höjd.