Nästa bil jag ska köpa kommer ha en dieselvärmare med fjärr, är det något man bör tänka på när man använder dem?
Suger dem ur batteriet fort?
Tycker mig ha hört att batteriet ska laddas när man trycker igång dem, men känns som att det kanske är något jag fått om bakfoten eller att det är något annat som har den funktionen..
En vanlig regel är att köra bilen lika länge som du haft värmaren igång för att batteriet ska laddas igen. Alternativt laddar du batteriet regelbundet med typ en Cetek.
Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017
Nästa bil jag ska köpa kommer ha en dieselvärmare med fjärr, är det något man bör tänka på när man använder dem?
Suger dem ur batteriet fort?
Tycker mig ha hört att batteriet ska laddas när man trycker igång dem, men känns som att det kanske är något jag fått om bakfoten eller att det är något annat som har den funktionen..
Så du har bestämt dig för att köpa en dieseldriven bil trots allt?
En parkeringsvärmare är skönt att ha oavsett drivmedel men som det redan skrevs ovan så bör du köra motorn lika länge som värmaren. Har du 15 minuter körtid ska du inte ha värmaren i gång längre än så och på den korta drifttiden hinner den knappt göra någon nytta för isiga och snöiga rutor.