Volkswagen Golf Mk4 Gti 1.8T Tanken med detta projektet är att gå över hela bilen utvändigt och invändigt, och ändra det jag inte tycker är snyggt helt enkelt :) EDIT: Det kanske spårade ur lite!! Instagram: @pw_detailing
JaTack, jag tar en av varje så jag själv slipper att göra det. Hurlång tid tog jobben att göra... typ mellan tummen å pekfingret.
Menar du portningen ?
jajamensen, gick det på några timmar eller en dag för dig att köra genom det hela?
Skulle väll säga 10 timmar effektiv portning. Körde med ett dormer carbide stift och sen med slipssten och sen 80 och 150papper på biltemas rakslip. Hade lätt kunna lägga lika mycket till för att få de perfekt men hade inte så långa armar på stiften att jag kom inte hela vägen i yttre kanalerna
Vad fint att du kunde dela med dig vilket tid och arbete du lägger ner på din bil och även tar tar upp vilka material du använder. Det ger bättre fingervisning för andra hur dem ska gå tillväga med sina egna projekt. Snyggt jobbat .
Nu har jag bytt kamrem, spännrullar och vattenpump samt börjat montera ditt generatorrem samt ny spännrulle till den smile Valde även att spraya generatorn svart. alla små detaljer borde få motorrummet att se lite mer stilrent ut smile
Bakvagn <3 Idag fick jag tillbaka bakvagnen från blästring och pulverlackering. Kan ju inget annat åh säga att dom gjort ett riktigt bra jobb. Imorgon blir det att åka dit med spindlarna lägger upp lite före och efter bilder på bakaxeln
Idag kom det lite delar från creationsmotorsport Modellanpassade silikonslangar samt motor spacers. En oversized slang som skall sitta mellan turbo och luftburk. Samt alla andra laddtrycksslangar Motor spacersen är 15mm Köpte även ett skjutmått på würth idag då dem hade kampanj. 199kr ex moms. Hämtade även ut alla muttrar, pinnbultar, brickor, grenrörspackning mm hos lecab idag. Så i helgen blir det en hel den skruva
Nu är grenrör och turbo på plats. Måste ta loss vattenröret som går vid turbinhuset för att kapa och svetsa om det så jag får plats med creationsmotorsport slangen som går mellan luftburken och turbon. Oversized kan man nog säga att de va ja haha
Förlåt men, kör du inte med original MAFen... för det går det på dem 315cc och då kan du köra med En Tip k03/k03s AGU Engine Code H0003 och då behöver du inte göra åverkan på vattenröret. Fast du har väl redan inhandlat allt me större MAF, Tip å hela faderullan... antar jag.
Förlåt men, kör du inte med original MAFen... för det går det på dem 315cc och då kan du köra med En Tip k03/k03s AGU Engine Code H0003 och då behöver du inte göra åverkan på vattenröret. Fast du har väl redan inhandlat allt me större MAF, Tip å hela faderullan... antar jag.
jösses vad rent å fint det ser ut i motorrummet.
har gått efter vad 1.8t tuning forumet rekommenderat. är väll lite av en future proof om man säger så med. denna snurran lär ju inte sitta i alt för länge. snart är det ju vinter igen
Tjenare folket. Nu har jag löst problemet med vattenröret som kom ivägen för inlopsslangen. Då slangen kom mitt i röret valde jag att kapa av röret på två ställen för att sedan svetsa på sista delen halvvägs på röret. Hoppas ni förstår vad jag menar. Skar sedan bort den bit på slangen som jag inte behövde länge. Så nu ligger inlopsröret fritt från vatten slangar & rör. Nästa problem är att vajrarna till växellåda ligger imot röret. Vad jag läst mig till så kör folk så och ja det verkar funka. Men längre fram kommer jag att göra om plåthållarn för vajrarna för att få inlopslangen helt fri
Blev en sväng förbi jspec idag för att bara rådfråga om catch tank. Blev att jag fick med en hem istället. SOM VANLIGT. Tråkigt nog finns inte dem an koppling jag själv vill ha dvs an10-20mm slangnippel. Och adapters upp till an12-19 går inte för min del då det bygger förmycket. Därför skall jag låta polarn svarva en egen nippel med an10-20mm slangnippel för att vinna plats tog iallafall några bilder på hur det ser ut hittils
Då var bakaxeln helt på plats. Har tvättat hjulhus och fjädrar idag samt coatat bakaxeln,sköldar mm med keramisk lackförsegling. Skall göras 2 gånger till. Kan tyckas vara överdrivet men jag gillar att hålla sakerna rena och detta hjälper för att kunna göra det