Ett tips är att besöka biblioteket och läsa i "Tecnos Chassieteknik", om du inte har Volvo´s handböcker.
Där finns dels tillvägagångssätt beskrivet, dels alla inställningsdata, samt alla åtdragningsmoment.
Nu är det väl, som lite raljerande skrivits ovan, att det kanske inte är så noga när man på en så pass gammal bil byter kronhjul och pinjong, men jag tycker att man i alla fall ska försöka att göra ett så bra arbete som möjligt.
Vet inte exakt hur man gör på en volvobakaxel, men en eller kanske 2 indikatorklockor med magnetstativ samt en fjädervåg samt märkfärg är bra hjälpmedel.
Går ju praktiskt taget ALDRIG att flytta över en parad slutväxelsats till en annan banjo och får det bra(=tyst).
Än mindre att få ett kronhjul och en pinjong, som inte är parade, att bli bra(=tyst).
Men ju noggrannare du är, desto bättre(=tystare) får du bakaxelväxeln.
Min åsikt.